کد خبر: 491110
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۱:۲۴:۰۴
| |

اتمام مطالعات واکسن کووایران برکت در تهران و کرج/ آغاز مطالعات در 4 شهر دیگر از 20 خرداد

مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه بیش از 100 هزار نفر داوطلب دریافت واکسن در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت شده‌اند گفت: مطالعات تقریبا در تهران و کرج به اتمام رسیده و از 20 خرداد تزریق روی داوطلبان در بوشهر، شیراز، اصفهان و مشهد را آغاز می کنیم و برآورد این است که طی 10 روز به اتمام برسد.

اتمام مطالعات واکسن کووایران برکت در تهران و کرج/ آغاز مطالعات در 4 شهر دیگر از 20 خرداد
کد خبر: 491110
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۱۱:۲۴:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ سید رضا مظهری در نشستی با خبرنگاران با موضوع ارائه گزارش پیشرفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت با بیان اینکه در فاز نهایی مطالعات بالینی بر اساس هدفگذاری انجام شده باید روی 20 هزار نفر تزریق انجام می‌دادیم که کار ساده ای نیست و روال متفاوتی دارد اظهار کرد: روی داوطلبین آزمایشات و ارزیابی پزشکی انجام و سپس واکسن تزریق می شود. اطلاعات وارد نرم افزارها می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیش از 100 هزار نفر داوطلب دریافت واکسن در فاز سوم شده اند گفت: 38 هزار نفر از طریق ای گپ و مابقی از طریق 4030 ثبت نام کردند و افراد واجد شرایط وارد مطالعه شدند.


وی با بیان اینکه برای این حجم از کار در تهران پنج مرکز را با بیش از 50 پزشک و 40 پیراپزشک تجهیز کردیم ادامه داد: باید در تهران روی 8500 نفر فرایند طی می شد که اکنون به اتمام رسیده و روی 8505 نفر مطالعه انجام شده و 504 نفر دیگر نیز آزمایشات را انجام داده و واکسن تزریق خواهند کرد که این تعداد رزرو بودند.

مدیر اجرایی فاز سوم مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: در کرج نیز یک پایگاه را تجهیز کردیم و 2000 نفر در کرج وارد مطالعه شدند و از 20 خرداد تزریق روی داوطلبان در بوشهر، شیراز، اصفهان و مشهد را آغاز می کنیم و براورد این است که طی 10 روزبه اتمام برسد. در شهرستان ها 8000 نفر وارد فاز مطالعات می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها