نظر رییس مرکز سنجش در خصوص سطح سوالات امتحانی دانش‌آموزان و آمار غایبان

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی گفت که نسبت به سال‌های گذشته تغییر محسوسی در آمار غایبان امتحانی نداریم و این نشان از حساسیت خانواده‌ها نسبت به سرنوشت فرزندانشان دارد.

نظر رییس مرکز سنجش در خصوص سطح سوالات امتحانی دانش‌آموزان و آمار غایبان
کد خبر: 490004
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ۱۵:۰۲:۴۳

اعتمادآنلاین| خسرو ساکی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی اظهار کرد: پیشگیری از ترددهای غیر ضروری، فاصله گذاری صندلی های دانش آموزان به صورت استاندارد و با فاصله بیش از دو متر، تهویه مناسب و استفاده از مواد ضدعفونی و ... از جمله موارد مهم است که باید در حوزه های امتحانی به جد رعایت شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به قطع برق در حوزه های امتحانی گفت: قطع برق یکی از چالش های جدید حوزه‌های امتحانی است که بخشنامه ای با هدف پیشگیری از اختلال ناشی از قطعی برق در خصوص دریافت رمز سؤالات و تکثیر به موقع اوراق امتحانی به استان ها ارسال شده است.

ساکی در ادامه با تاکید بر اینکه ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها باید نسبت به «تشکیل حوزه متمرکز تکثیر و توزیع پاکت سؤالات» به مدارس اقدام کنند گفت: ساختار سؤالات ما به گونه ای است که اغلب دانش آموزان قادر به پاسخگویی به آن هستند، البته آسانی و دشواری سؤالات نسبی بوده و طراحی سؤالات به گونه ای است که دچار افت درصد قبولی، نخواهیم شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: نسبت به سال های گذشته تغییر محسوسی در آمار غایبان امتحانی نداریم و این نشان از حساسیت خانواده نسبت به سرنوشت فرزندانشان است.

به گفته وی تمهید مقدمات برگزاری المپیادهای علمی نیز موضوعی است که مدیران کل آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها