سخنگوی قوه قضائیه:

لزوم مطالعه جرم‌شناسی در پرونده خرمدین/ تشدید مجازات در این جرائم

سخنگوی قوه قضائیه بر لزوم مطالعات جرم‌شناسی در پرونده قتل خرمدین‌ها گفت: با تشدید مجازات این قبیل جرایم موافق هستیم چراکه باید این احکام متناسب و بازدارنده شوند.

لزوم مطالعه جرم‌شناسی در پرونده خرمدین/ تشدید مجازات در این جرائم
کد خبر: 489621
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۴:۵۵:۱۲

اعتمادآنلاین| غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در چهل و چهارمین نشست خبری اش در واکنش به جنایات پدر بابک خرمدین اظهار کرد: قتل را بدترین جنایت می‌دانیم و فرقی ندارد قتل خانوادگی باشد یا بیگانه در هر حال کشتن انسان جنایتی بزرگ است و مسببان باید مجازات شوند و با اجرای مجازات بخشی از بازدارندگی را ایفا کنیم.

به گزارش مهر، وی افزود: این جنایت نیازمند مطالعات دقیق است و همکاران ما در معاونت پیشگیری از وقوع جرم با آسیب شناسی دقیق در زمینه علل و ارتکاب جرم و نحوه تصمیم گیری و ارتکاب قتل مطالعات دقیقی را انجام دادند و هم از مجامع پژوهشی تقاضا کردیم مطالعات جرم شناختی توسط آن‌ها و راهکارهایشان ارائه شود.

سخنگوی قوه قضائیه درباره خبر کشته شدن بابک خرمدین و برای ممانعت از فرزند کشی و عملکرد دستگاه قضا در این رابطه گفت: حتماً ما باید با فرهنگ سازی از این جنایت پیشگیری کنیم و هم به لحاظ مطالعات آسیب شناسی و هم به لحاظ اصلاح قوانین در مجلس با تشدید مجازات این قبیل جرایم و باید متناسب و بازدارنده شود و قوه قضائیه با تشدید مجازات جنبه عمومی جرم موافق است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها