کد خبر: 488884
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۸:۰۸:۰۲
| |

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا:

بستری‌های کرونا در تهران دوباره از هزار نفر فراتر رفت

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: تعداد بستری‌های جدید کرونایی در چند روز گذشته به کمتر از 900 بیمار کاهش پیدا کرده بود اما مجددا در 24 ساعت گذشته به هزار و 44 نفر افزایش یافت.

بستری‌های کرونا در تهران دوباره از هزار نفر فراتر رفت
کد خبر: 488884
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۸:۰۸:۰۲

اعتمادآنلاین| فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد بستری‌های جدید کرونایی در چند روز گذشته به کمتر از 900 بیمار کاهش پیدا کرده بود اما مجددا در 24 ساعت گذشته به هزار و 44 نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه اظهار کرد: مجموع بیماران جدید کرونا در 24 ساعت گذشته دچار تغییر شده است و مجددا این تعداد به یک هزار 44 نفر افزایش یافت.

وی که در حاشیه مراسم آیین امضای تفاهم نامه تامین مالی ساخت 3 هزار واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی سخن می گفت ادامه داد: از این تعداد 177 بیمار در بخش های ویژه بستری شدند.


زالی بیان کرد: اگر در 48 ساعت آینده با همین روند، این عددها تکرار شود، ممکن است تهران شرایط متفاوتی را تجربه کند.


وی افزود: اما اگر فقط این آمار مختص به 24 ساعت گذشته باشد و در روزهای آینده تکرار نشود، نشان می‌دهد که شاهد تنها یک نوسان بودیم.


زالی گفت: معمولا در تهران بعد از خیزهای بیماری، مدت ها حرکت سینوسی را تجربه می‌کنیم تا به افول اصلی بیماری برسیم.


وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری در استان تهران بیش از 5 هزار و 361 بیمار است که از این تعداد یک هزار 563 بیمار در بخش های ویژه هستند.


زالی بیان کرد: از این تعداد 350 نفر بیمارانی هستند که به دستگاه تهویه مکانیکی متصل هستند و شرایط بدحال تری دارند.


وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، یک هزار 22 بیمار کرونایی ترخیص شدند که نسبت به روزهای قبل رشد داتشه است.


فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: تعداد بیماران اورژانسی نیز 108 بیمار هستند که نسبت به تعداد 123 بیمار در 24 ساعت قبل با کاهش روبرو بوده است.


زالی افزود: طی 24 ساعت گذشته در تهران تعداد مراجعان سرپایی بیش از 9 هزار و 600 بیمار بوده که 6 هزار و 100 نفر از این افراد به بخش های درمان و مابقی نیز به مراکز بهداشتی مراجعه کردند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه اعلام کرد: با فوت 216 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید19 در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 78 هزار و 597 نفر رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها