کد خبر: 486677
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۰:۴۳:۴۰
| |

اسماعیل نجار:

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران در کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در سال‌جاری 500 میلیارد تومان اعتبار برای بحث مدیریت بحران در کشور در نظر گرفته شده است، گفت: پیشنهاد اختصاص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای بحث خرید تجهیزات مورد نیاز امدادرسانی و تکمیل پایگاه‌های امداد هوایی در کشور به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده شده است.

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت بحران در کشور
کد خبر: 486677
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۰:۴۳:۴۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل نجار 27 اردیبهشت در حاشیه بازدید از پایگاه امداد هوایی شهرکرد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه احداث این پایگاه کار بسیار ارزشمندی بود، اظهار کرد: امیدواریم با تزریق اعتبار این طرح تکمیل و نهایی شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در سال‌جاری 500 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 10 و 12 برای بحث مدیریت بحران در کشور در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: پیشنهاد اختصاص 1000 میلیارد تومان اعتبار برای بحث خرید تجهیزات مورد نیاز امدادرسانی و تکمیل پایگاه‌های امداد هوایی در کشور به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده شده است، امیدواریم باتوجه به حادثه‌خیز بودن کشور این اعتبار تامین و در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در قوانین کشور سطح حادثه به سه دسته شهرستانی، استانی و کشوری تقسیم می‌شود، در بحث حوادث شهرستانی مدیریت بر عهده فرماندار است، اگر مدیریت حادثه از عهده فرماندار خارج بود آن‌گاه مدیریت حادثه استانی و بر عهده استاندار گذاشته خواهد شد.

نجار تاکید کرد: در حوادث کشوری نیز اگر استاندار توان مدیریت حادثه را ندارد، این مسئله را به وزیر کشور اطلاع می‌دهد، در صورت موافقت وزیر مدیریت حادثه کشوری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان گفت: نباید سطح حوادث کوچک را ملی کنیم، به‌طور مثال سطح حادثه سی‌سخت و پلاسکو شهرستانی است و باید مدیریت بر عهده فرماندار و یا نهایتا استاندار باشد.

مساحت پایگاه امداد هوایی شهرکرد حدود 12 هکتار است و برای احداث این پایگاه تاکنون پنج میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها