کد خبر: 484659
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۲:۱۴:۰۰
| |

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

باید به بحث هوش مصنوعی توجه کنیم / باید مراقب نیرنگ‌های علم و فناوری باشیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما باید به بحث هوش مصنوعی توجه کنیم، امروز ما با تولید اخبار جعلی عمیقی مواجه هستیم، این حوزه هوش مصنوعی است که می آید جای ما آدم مشابه درست می کند و در این حوزه خطرات خیلی بزرگ است.

باید به بحث هوش مصنوعی توجه کنیم / باید مراقب نیرنگ‌های علم و فناوری باشیم
کد خبر: 484659
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هم اندیشی مسئولان آموزش عالی و جمعی از اساتید کشور که به میزبانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد، با اشاره اهمیت توجه به اهداف علم،گفت: ما در مسیر رشد علمی ای که داریم حرکت می کنیم هدف علم را نباید هرگز فراموش کنیم.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه گاهی اوقات در رقابت های بین المللی یادمان می رود کجا می خواهیم برویم، افزود: هدف علم، پیشرفت، تسهیل امر زندگی، رفع مشکلات و مسائل و تامین سلامت اجتماعی و با یک نگاه الهی تامین اهداف الهی و قرآنی است. هدف علم را باید همواره در مقابل چشم خود داشته باشیم و به آن توجه کنیم.

عاملی با اشاره به رشد علمی کشور در عرصه های بین‌المللی، گفت: ما در بحث رشد علمی رتبه چهارم جهان را پیدا کردیم و در سال 2020 رتبه های بالایی را در حوزه های مختلف علمی کسب کردیم. اینها یک ظرفیت دانشی است در کشور ایجاد می‌شود و در حوزه‌های اساسی نتایج مثبتی خواهد داشت.

عاملی خاطرنشان کرد: باید نظام تشویق و رتبه بندی در مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و هم در بحث ترفیع و ارتقاء اساتید را به سمت اهداف علم ببریم.

وی گفت: باید به رابطه صنعت و حوزه نوآوری برای حل مسائل کشور در روستاها و مناطق مرزی و مناطق حاشیه نشین و مناطق مختلف دیگر به عنوان یک محور توجه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید به اولویت های علم و فناوری توجه کنیم، گفت: ما باید به بحث هوش مصنوعی توجه کنیم، امروز ما با تولید اخبار جعلی عمیقی مواجه هستیم ،این حوزه هوش مصنوعی است که می آید جای ما آدم مشابه درست می کند و در این حوزه خطرات خیلی بزرگ است.

عاملی یادآور شد: نباید فکر کنیم عرصه‌های علم و فناوری فقط برای ما پیشرفت می آورند. علم و فناوری عرصه های نیرنگ هم پیدا کرده که باید مراقب آن هم باشیم.

وی گفت: قابلیت‌های زیادی در حوزه‌های آموزش و پژوهش و رشد و پیشرفت در فضای مجازی پیدا شده که باید از آنها استفاده کرد. باید تشخیص بدهیم که حوزه‌هایی که حوزه های دیگر را در حوزه علم و فناوری فعال می کند چیست و به آن سمت حرکت کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها