کد خبر: 480915
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

رفع انحصار مشاغل حقوقی قیمت وکالت را ارزان می‌کند / هر جا انحصار باشد در آن استبداد است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: با رفع انحصار مشاغل حقوقی هم قیمت وکالت ارزان کرده‌ایم و هم در رابطه با خیلی از مسائل غیر از دادگاه‌ها، مثلاً در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و غیره، همه جا ما می‌توانیم وکیل حقوقی داشته باشیم و اینها ورود بکنند و مشکلات مردم را حل کنند.

رفع انحصار مشاغل حقوقی قیمت وکالت را ارزان می‌کند / هر جا انحصار باشد در آن استبداد است
کد خبر: 480915
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۸ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره لغو انحصار از برخی مشاغل، با اشاره به تعداد چشمگیر فارغ التحصیلان حقوقی بیکار در کشور گفت: اگر انحصار این مشاغل برداشته شود یعنی وکالت را اجازه بدهیم که آزمون‌های زیادتری گرفته شود یعنی اگر هم کانون‌های وکلای دادگستری و هم کانون وکلای مرکز انحصار را بردارند و آزمون برگزار کنند، پانصد یا ششصد هزار شغل ایجاد کردیم.

به گزارش فارس،‌وی افزود: اگر این اتفاق محقق شود، هم قیمت وکالت را ارزان کردیم و هم در رابطه با خیلی از مسائل غیر از دادگاه‌ها، مثلاً در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها، استانداری‌ها، فرودگاه و غیره، همه جا ما می‌توانیم وکیل حقوقی داشته باشیم و اینها ورود بکنند و مشکلات مردم را حل کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد مصوبه شورای رقابت در زمینه سردفتری اظهار داشت: حکم شورای رقابت در زمینه اصلاح شیوه جذب سردفتر درست است و هر جا انحصار باشد در آن استبداد است و خلاف است و ما با وجود استبداد و انحصار مخالف هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها