کد خبر: 480235
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۳:۱۲:۴۳
| |

سخنگوی جمعیت هلال احمر:

امدادگران هلال احمر به زودی واکسینه می‌شوند

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در لیست دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند و به زودی واکسینه می‌شوند.

امدادگران هلال احمر به زودی واکسینه می‌شوند
کد خبر: 480235
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۳:۱۲:۴۳

اعتمادآنلاین| محمدحسن قوسیان‌مقدم دبیر کل جمعیت هلال احمر، از اختصاص سهمیه واکسن کرونا به امدادگران این سازمان خبر داد و گفت: بر اساس توافقات انجام شده در روز گذشته، قرار است وزارت بهداشت حدود هزار دوز واکسن را به امدادگران جمعیت هلال احمر اختصاص دهد.

وی افزود: این واکسن‌ها جزو واکسن‌های جدید وارد شده به کشور بوده و یک هزار دوز از آنها به هلال احمر تعلق خواهد گرفت. دلیل اختصاص سهمیه واکسیناسیون به امدادگران نیز حضور مداوم آنها در سطح جامعه به ویژه در اجرای طرح شهید سلیمانی و وجود خطر برای آنهاست.

قوسیان مقدم تصریح کرد: البته تعدادی از کارکنان جمعیت هلال احمر که در زمینه درمانی فعال هستند، پیشتر واکسینه شده بودند و در نوبت جدید امدادگران به ویژه کسانی که در موضوع طرح سلامت و کنترل مرز فعال هستند، واکسینه خواهند شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر از خرید 500 دستگاه اکسیژن ساز جدید برای استفاده عموم مردم خبر داد و اظهار داشت: پیشتر 400 دستگاه اکسیژن ساز با کمک کمیته امداد تهیه و به بانک امانات پزشکی کشور تحویل شد که مردم می‌توانند به صورت امانی و رایگان از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

وی افزود: به تازگی نیز قرارداد خرید 500 دستگاه جدید نیز از محل کمک‌های مردمی امضاء شده و تا یک هفته آینده 300 عدد از این دستگاه‌ها تحویل بانک امانات پزشکی خواهد شد.

باقی آنها نیز به مرور تأمین می‌شود و هموطنان نیازمند استفاده از این دستگاه‌ها به ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز می‌توانند به صورت امانی از آنها استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها