محکومیت متصرفان منابع طبیعی به کاشت 10500 نهال جنگلی

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اعلام کرد که 3 متخلف مریوانی در مجموع به کاشت 10 هزار و 500 اصله نهال جنگلی و حدود 89 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

محکومیت متصرفان منابع طبیعی به کاشت 10500 نهال جنگلی
کد خبر: 478501
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۱ ۰۸:۱۱:۰۷

اعتمادآنلاین| کاوه اورک بختیاری با اشاره به اجرای ماده 48 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی اظهار کرد که 108 فقره پرونده تخلفات مربوط به بهره ‌برداری از جنگل و قاچاق چوب به میزان 441 هزار کیلوگرم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود که احکام قضایی 3 نفر از مجرمین و متصرفین عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مریوان صادر شد که در مجموع به حدود 89 میلیون تومان، جریمه شدند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان تصریح کرد که این 3 متخلف به انجام خدمات عمومی و کاشت 10 هزار و 500 اصله نهال جنگلی در مجموع و با هماهنگی کارشناسان اداره منابع طبیعی ملزم شدند.

وی عنوان کرد که این 3 متخلف قطع 16 درخت بید، 20 نهال بلوط و یک درخت بلوط و همچنین تخریب و تصرف 9 هزار 266 متر مربع از اراضی ملی را در کارنامه خود دارند.

بختیاری ادامه داد که تعداد جرایم و تخلفات ماده 42 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع درختان، 188 فقره پرونده به میزان 44هزار و 367 اصله درخت و نهال و در اجرای ماده 43 قانون مذکور 55 فقره پرونده برای بوته کنی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد که در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر 10 هزار هکتار جنگل و هر 50 هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز است و انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در مجموع 67 هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و این افراد 6.5 درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

وی اظهار کرد که سال گذشته یک هزار و 928 فقره پرونده تخریب و تصرف تشکیل و 620 هزار مترمربع از اراضی منابع طبیعی کردستان با صدور حکم قضایی رفع تصرف شد.

بختیاری در پایان یادآور شد که هم استانی‌ها گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و 24 ساعته ارتباطی 1504 و 139 یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها