کد خبر: 471638
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۱:۵۱:۵۶
| |

هشدار درباره وضعیت خیابان ولیعصر (عج) تهران

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به ارسال سه نامه به حناچی در مورد اشکالات طرح ساماندهی خیابان ولیعصر (عج) گفت:‌دستاوردهای این طرح منطبق بر اهداف حفاظتی از این خیابان نیست.

هشدار درباره وضعیت خیابان ولیعصر (عج) تهران
کد خبر: 471638
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۱:۵۱:۵۶

اعتمادآنلاین| علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به مدیران شهرداری درباره ساماندهی محور ولی‌عصر اظهار داشت: طرح ساماندهی این محور طی چند سال اخیر توسط شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و سازمان زیباسازی اقداماتی انجام داده است.

به گزارش فارس، وی بیان داشت: بر اساس این طرح که یک مشاور آن را تهیه کرده تراکم ساختمانی در تعداد طبقات و سطح اشغال با یک نگاه حفاظتی از زاویه فرهنگی و طبیعی که در خیابان ولی‌عصر وجود دارد قرار است بازنگری شود.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان داشت: در سه مکاتبه به حناچی نکات مختلفی را در زمینه اجرای این طرح بیان کردم چرا که به نظرم دارای اشکالاتی است ولی شهردار تهران تا کنون هیچ واکنشی به این نامه‌ها نداشته است.

اعطا با بیان اینکه حداقل 4 محور مشخص محل ایراد و اشکال در این طرح است گفت: در این طرح با یک نگاه حفاظتی تراکم کاهش یافته اما رویکرد حفاظتی نسبت به چنارها را لحاظ نمی‌کند چون ارتفاع ساختمان‌ها را 6 طبقه در نظر گرفته و تقریبا شبیه نقاط دیگر شهر است.

وی با بیان اینکه این ارتفاع موجب حفاظت نمی‌شود و ضمن اینکه 10 متر گودبرداری نیز مجاز اعلام شده است گفت: این مسأله آسیب‌های جدید به سفره‌های آب زیرزمینی می‌زند و ضابطه‌های در نظر گرفته شده برای حفاظت از میراث طبیعی کفایت نمی‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: نمی‌شود یک هدف ارزشمند تحت عنوان حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی را مطرح کنیم و پیگیر ثبت جهانی آن باشیم ولی در نهایت طرحی را به کمیسیون ماده 5 ببریم که نه ساماندهی در آن اتفاق می‌افتد نه امر حفاظت و اگر ما در اهداف طرح بحث حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی را مطرح می‌کنیم باید در این زمینه صادق باشیم.

اعطا خاطرنشان کرد: همچنین بررسی پارسل به پارسل که از انقلاب تا تجریش انجام شده نشان می‌دهد که پایین انقلاب و تقاطع انقلاب و ولی‌عصر ضوابط متفاوتی دارند و مشاور به 40 درصد از این پارسل‌ها به طور عجیبی سطح اشغال 80 تا 100 درصد داده است که این امر توجیه کارشناسی ندارد همچنین علیرغم اینکه در ضوابط ماکزیمم تراکم 360 درجه است اما در 17 درصد موارد 600 درصد تراکم پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها