حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش:

دیگر روند پرداخت مطالبات فرهنگیان را رسانه‌ای نمی‌کنم

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به پرسشی پیرامون آخرین وضعیت پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگیان گفت: به احترام نقدِ به حق معلمان و گلایه آنها از اینکه دائما درباره مطالباتشان در رسانه ها سخن می گوییم، با فرهنگیان تفاهم کردیم که دیگر در این باره صحبت نکنیم و آنها مطالباتشان را از طریق ادارات پیگیری کنند.

دیگر روند پرداخت مطالبات فرهنگیان را رسانه‌ای نمی‌کنم
کد خبر: 470045
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن حاجی میرزایی در حاشیه نوزدهمین برنامه گفت و گوی هفته که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد با بیان اینکه در این نشست به زمینه‌های متنوعی از همکاری مشترک میان دو دستگاه رسیدیم گفت: قرار شد مجموعه محورها استخراج شود و معاونت‌های دو دستگاه موارد را به بحث بگذارند.

وی افزود: ما دو دستگاه فرهنگی هستیم و ماموریت‌های ما ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این جمله‌اند و تقویت این حوزه‌ها، اشاعه و آشنایی جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان با مفاخر و میراث فرهنگی و فرهنگ گردشگری عرصه‌های خوبی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی بیش از 290 رشته وجود دارد که می‌توانیم برای آنها نیرو پرورش دهیم گفت: اکنون ما 9 رشته را در هنرستان‌ها داریم و زمینه خوبی برای گسترش صنایع دستی در کشور وجود دارد و امید است این همکاریها توسعه یابد. مدارس ماندگار با بیش از صدسال قدمت به عنوان یکی از میراث فرهنگی که در همه استان‌ها وجود دارند باید با استانداردهای ویژه‌ای مراقبت شوند که در این باره نیز برای همکاری بیشتر صحبت کردیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: ایجاد هنرستان‌هایی برای مرمت آثار باستانی و صنایع دستی و حمایت از صنعت گردشگری، راه‌اندازی تورها و راهنمایی تورها نیز عرصه‌های متنوعی هستند که می‌توانیم همکاری مشترکی پیرامون آنها داشته باشیم.

هر لحظه اجازه دهند آماده بازگشایی مدارسیم

قید «اختیاری بودن» حضور در مدارس هم نظر ستاد کرونا بود

وی در پاسخ به پرسشی درباره بازگشایی مدارس به ویژه در سال تحصیلی آینده و آمادگی آموزش و پرورش برای این کار گفت: از حیث آمادگی که همین حالا هم آمادگی داریم و طی یک تا دو روز می‌توانیم اینکار را انجام دهیم. علت اینکه بازگشایی نمی‌کنیم ممنوعیتی است که ستاد ملی کرونا ایجاد کرده است؛ لذا هر زمانی که ستاد ملی به ما اجازه دهد، مدارس را باز می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نظر ما این است که بسته بودن مدارس و دور بودن دانش آموزان از محیط آموزش با مخاطرات پنهان و پایداری روبه روست و آنها آسیب می‌بینند. در تلاشیم کیفیت آموزش را تامین کنیم اما قطعا امکان ارائه آموزش با کیفیت به صورت حضوری بیشتر مهیا است و تاکید ما همین است و همواره هم متقاضی بودیم، اما با این حال هر زمانی به ما اجازه دهند، بازگشایی می کنیم. شاید حتی بعد از عید شرایط بهتر شود و ستاد کرونا اجازه دهد که ما آمادگی برای بازگشایی داریم. درباره تصمیم بازگشایی محدود مدارس در دوره ابتدایی هم پیشنهاد ما دایر شدن متعارف مدارس طبق روال همه ساله بود اما در ستاد ملی کرونا گفتند که قید اختیاری را ایجاد کنیم که قید ما نیست و نظر ستاد ملی است.

توزیع سود 3000 میلیاردی صندوق ذخیره

حاجی میرزایی درباره واریز سود اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: برگزاری مجمع هیئت امنای صندوق در هفته گذشته انجام شد و محاسبه سود صورت گرفته و بناست توزیع شود که بیش از 3000 میلیارد تومان است. این مبلغ به حسابشان در صندوق واریز می شود. اساسنامه صندوق می گوید سهمی را فرهنگیان می دهند و سهمی را دولت و زمان بهره‌برداری از این مبلغ، در زمان بازنشستگی است و این سودها هم جزو آورده آنها بوده و موجودی‌شان را افزایش می دهد.

اصلاح مقررات نیروهای خرید خدمات آموزشی

وی درباره نیروهای خرید خدمات آموزش نیز گفت: از ابتدای سال جاری اصلاحاتی را در مقرراتشان انجام دادیم. قبلا آنها به ازای 24 ساعت کار، نیمه وقت محسوب می شدند و حقوق کمتری می گرفتند. بررسی‌ها نشان داد که این 24 ساعت را می‌توان تمام وقت تلقی کرد و چون تابع قانون کار هم هستند، حقوقشان با 24 ساعت تمام وقت محسوب و بیشتر می شود.

لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستور کار دولت

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان در دستور دولت است و در یک جلسه دولت هم درباره آن بحث شده و امیدواریم در همین روزها به تصویب برسد گفت: در بودجه سال آینده اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده و در تصویبنامه مجلس هم دیده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و لایحه که در دولت تصویب شود به مجلس تقدیم می‌شود.

حاجی میرزایی در واکنش به پرسشی پیرامون آخرین وضعیت پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگیان گفت: به احترام نقدِ به حق معلمان و گلایه آنها از اینکه دائما درباره مطالباتشان در رسانه‌ها سخن می‌گوییم با فرهنگیان تفاهم کردیم که دیگر در این باره صحبت نکنیم و آنها مطالباتشان را از طریق ادارات پیگیری کنند، البته بنده هم موافق نیستم و پرداخت مطالبات نیاز به مانور تبلیغاتی ندارد. هرجا می‌رویم از ما سوال می‌کنند اما همانطور که گفته شد با فرهنگیان تفاهم کردیم دیگر در این باره صحبت نکنیم. نکته‌ای که می‌توانم بگویم این است که همه ماموریت و نقش ما این است که تلاش کنیم هیچ مشکلی برای همکاران فرهنگی وجود نداشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها