تحویل 12000 واحد مسکونی به سیل زدگان و محرومان

مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد که تعداد طرح‌های عمرانی و زیربنایی افتتاح شده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال 99 به بیش از 13 هزار طرح رسید.

تحویل 12000 واحد مسکونی به سیل زدگان و محرومان
کد خبر: 469993
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد که تعداد طرح‌های عمرانی و زیربنایی افتتاح شده بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال 99 به بیش از 13 هزار طرح رسید.

به گزارش ایسنا، امیرحسین مدنی ضمن بیان این مطلب افزود: 13 هزار و 33 پروژه عمرانی و طرح زیربنایی برکت شامل ساخت مدرسه، احداث و تکمیل مسکن محرومین، اجرای پروژه‌های آب‌رسانی، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و ساخت مسجد و مراکز فرهنگی و هنری در سال 99 به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی با تاکید بر اجرای پروژه‌های عمرانی به موازات اشتغال‌زایی در مناطق محروم گفت: امسال 12 هزار مسکن محرومین ویژه سیل‌زدگان، خانواده‌های دارای حداقل دو معلول و مددجویان روستایی احداث، تکمیل و تحویل شده است.


مدنی ادامه داد: همچنین در دی‌ماه سال جاری، 400 پروژه آب‌رسانی به بیش از 1150 روستا به بهره‌برداری رسیده است. اجرای این پروژه‌ها، امکان دسترسی به آب آشامیدنی را برای یک میلیون نفر فراهم آورده است.


به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال 99 و در دو مرحله، 250 مدرسه را در مناطق محروم و روستایی کشور افتتاح و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق کرده است.


مدنی اظهار امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه ساخت هزار مدرسه سوم برکت در مناطق روستایی و عشایری، دیگر شاهد مدارس ناایمن، کانکسی، خشتی و گلی در کشور نباشیم.


وی درباره عملکرد بنیاد برکت در حوزه سلامت نیز توضیح داد: در بهمن‌ماه امسال 33 مرکز بهداشتی و درمانی شامل سه بیمارستان در شهرهای تیران و کرون، نی ریز و دزفول و 30 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم سراسر کشور افتتاح و به شبکه بهداشت و سلامت افزوده شده است.


مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: همچنین 350 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی توسط بنیاد در سال 99 ساخته و در اختیار مردمان مناطق محروم و کمتر برخوردار قرار گرفته است.


مدنی با اشاره به برخورداری 4500 روستا از خدمات عمرانی بنیاد برکت تاکید کرد: با راه‌اندازی 13 هزار و 33 پروژه در سال 99، مجموع پروژه‌های عمرانی و طرح‌های زیربنایی افتتاح شده بنیاد به 28 هزار و 770 طرح رسیده است.


وی در پایان یادآور شد: بنیاد برکت همچنین 19 هزار و 900 پروژه عمرانی و زیربنایی دیگر را نیز در دست ساخت و تکمیل دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها