کد خبر: 466496
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۵:۴۱:۰۰
| |

مرتضی بخیاری رئیس کمیته امداد اعلام کرد:

کوچک شدن سفره نیازمندان در پی رشد بی سابقه تورم

رئیس کمیته امداد گغت: تکانه‌های اخیر اقتصادی از طرفی موجب افزایش سرمایه افراد متمکن و صاحبان املاک و دارایی شده و از سوی دیگر با رشد بی‌سابقه تورم اقلام مصرفی، فشار مضاعفی را بر آحاد جامعه به ویژه خانواده‌های نیازمند وارد کرده و سفره آنان را کوچک‌تر کرده است.

کوچک شدن سفره نیازمندان در پی رشد بی سابقه تورم
کد خبر: 466496
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۵:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیدمرتضی بختیاری با اشاره به برگزاری جلساتی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه در بازه زمانی تنظیم لایحه بودجه 1400 کل کشور، اظهار کرد: در نهایت دولت افزایش 25 درصدی مستمری مددجویان را در بودجه سال آینده کشور پیشنهاد کرد که مورد پذیرش نهادهای حمایتی نیست.

وی افزایش 25 درصدی مستمری مددجویان را ناکافی دانست و ادامه داد: مشکلات مالی دولت در شرایط تحریم و کرونا را درک می‌کنیم اما در شرایط تورمی کشور، این اعداد و ارقام گرهی از مشکلات زندگی خانواده‌های تحت حمایت باز نمی‌کند.

رئیس کمیته امداد به شرایط کشور در چند سال اخیر به ویژه فشار اقتصادی بر اقشار محروم جامعه پرداخت و اضافه کرد: تکانه‌های اخیر اقتصادی از طرفی موجب افزایش سرمایه افراد متمکن و صاحبان املاک و دارایی شده و از سوی دیگر با رشد بی‌سابقه تورم اقلام مصرفی، فشار مضاعفی را بر آحاد جامعه به ویژه خانواده‌های نیازمند وارد کرده و سفره آنان را کوچک‌تر کرده است.

بختیاری به انجام مکاتبات با نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: براساس برآوردی که انجام شده و با محاسبه نرخ تورم، پیشنهاد کمیته امداد برای مستمری مددجویان حداقل 500 هزار تومان است که امیدواریم مجلس محرومان به این موضوع توجه کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی اصلاحات خوبی به نفع محرومان جامعه داشته است، تصریح کرد: بدون در نظر گرفتن هیچ عدد و رقمی برای مستمری مددجویان، درخواست ما از نمایندگان و کمیسیون تلفیق این است که افزایش مستمری را مطابق با نرخ تورم در نظر بگیرند تا بخشی از فشار وارد شده در یکی دو سال اخیر بر معیشت آنان جبران شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها