کد خبر: 465423
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۴:۴۸:۱۸
| |

فریده غیرت، وکیل پایه یک دادگستری:

آمار خشونت خانگی در ایران کمتر از دیگر کشورها است

یک وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر این موضوع که شاید به نسبت گذشته خشونت خانگی کمتر شده باشد، درباره دلایل آن می‌گوید: آنچه باعث تغییر در آمار خشونت‌های خانگی شده است آگاهی نسبی زنان نسبت به این موضوع است.

آمار خشونت خانگی در ایران کمتر از دیگر کشورها است
کد خبر: 465423
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۴:۴۸:۱۸

اعتمادآنلاین| این وکیل پایه یک دادگستری معتقد است به استناد همین موضوع پنهان‌کاری و تابویی که برای اعلام وجود دارد، تصور می‌شود که آمار خشونت خانگی در ایران کمتر از دیگر کشورها است.

بحث وجود خشونت‌های خانگی مدت‌هاست که از جمله مهمترین آسیب‌های حوزه زنان و حتی مردان تلقی می‌شود. در ایران هم مانند بسیاری از جوامع دیگر زنان با این آسیب دست و پنجه نرم می‌کنند با این تفاوت که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان به دلیل بافت فرهنگی که در ایران وجود دارد، زنان این موضوع را کمتر علنی می‌کنند در مواردی هم که اعلام می‌شود با تاخیر بسیار است.

به تازگی معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری درباره موضوع خشونت خانگی علیه زنان بدون اعلام آمار رسمی بیان کرده است: در جامعه ما خشونت خانگی و اجتماعی علیه زنان آمار بالایی ندارد و در مقایسه با سایر کشورها ایران وضعیت بهتری دارد اما حتی یک مورد خشونت علیه زنان هم مذموم است و قابل قبول نبست.

فریده غیرت، وکیل پایه یک دادگستری درباره میزان خشونت علیه زنان در کشور می‌گوید: با توجه به تربیت و تفاوت‌های فرهنگی که احتمالا ما با کشورهای دیگر داریم زنان این نوع خشونت‌ها را بیان نمی‌کنند و این موضوع همچنان پابرجاست.

او در ادامه با اشاره به وجود آمار احتمالی در این خصوص توضیح می‌دهد: البته باید به این موضوع تاکید کنم احتمالا خانم ابتکار به آماری دسترسی دارند که من از آنها بی‌خبر هستم و براساس اصولی این موضوع را مطرح کرده‌اند. اما آنچه که من به طور کل می‌توانم بگویم این است که زنان ایرانی با توجه به تربیتی که دارند، از این خصوصست برخوردار هستند که خشونت خانگی را بیان نمی‌کنند و در مواردی هم که بیان می‌شود تا به مرحله طرح موضوع برسد مقداری طول می‌کشد.

این وکیل پایه یک دادگستری معتقد است به استناد همین موضوع پنهان‌کاری و تابویی که برای اعلام وجود دارد، تصور می‌شود که آمار خشونت خانگی در ایران کمتر از دیگر کشورها است.

غیرت با تاکید بر این موضوع که شاید به نسبت گذشته خشونت خانگی کمتر شده باشد، درباره دلایل آن می‌گوید: آنچه باعث تغییر در آمار خشونت‌های خانگی شده است آگاهی نسبی زنان نسبت به این موضوع است.

او تاکید می‌کند که زنان بیشتر با حقوق و وضعیت خود آشنا شده‌اند و بیشتر در مقام مقابله با آسیب‌های حوزه خود از جمله خشونت برآمده‌اند.

این وکیل پایه یک دادگستری با تاکید مجدد بر این موضوع که آمار رسمی در این باره ندارد، با استناد به پرونده‌ها و مواردی که در این باره با آنها برخورد داشته است، عنوان می‌کند: براساس اطلاعات کلی من و برخورد با افرادی از این دست چون زنان ایرانی رشد فکری بیشتری پیدا کرده‌اند، با این نوع پدیده‌‌ها بهتر مقابله و برخورد می‌کنند.

او در ادامه می‌افزاید: به طور کل افرادی که نسبت به خشونت و حقوق خود آگاهی بیشتری دارند کمتر هم در معرض آن قرار می‌گیرند و بهتر با آن مقابله می‌کنند.

منبع: داتیکان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها