کد خبر: 463524
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۰:۲۵:۳۸
| |

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

طرح ضربتی کنترل افراد مبتلا به کرونا از سوی هلال‌احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از طرح ضربتی کنترل افراد مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: بررسی یک طرح ضربتی برای مقابله با کرونا نیز در دستور کار قرار گرفته است که بیشتر در حوزه مراقبت است و هدف این خواهد بود که افراد سریع تر شناسایی شوند تا آن ها در خانه باقی مانده و با کنترل از خانه خارج نشوند.

طرح ضربتی کنترل افراد مبتلا به کرونا از سوی هلال‌احمر
کد خبر: 463524
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۱۰:۲۵:۳۸

اعتمادآنلاین| در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، طرح مشترکی تحت عنوان شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفت که سه فاز و سطح مداخله دارد و مقرر شد پایگاه‌‌ های سلامت، مراکز جامع و مراکز منتخب، در اختیار این طرح قرار گیرند. در فاز مراقبت، نیروی انسانی شامل مراقبین سلامت، پرستاران و پزشکان در قالب تیم های 15 نفره به فعالیت می پردازند. مراقبین سلامت در این طرح به درب منازل مراجعه و پکیج بهداشتی و بروشور اطلاع‌‌رسانی پیشگیری از کرونا به خانوارها ارائه می‌‌کنند و اگر در خانواده‌‌ ای فردی مبتلا به کرونا بود اسامی این خانواده‌‌ ها را یادداشت می‌‌ کنند و برای اعزام پزشک اقدام می ‌‌شود.

محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این خصوص گفت: طرح شهید سلیمانی شامل سه قسمت می شود. نظارت، حمایت و مراقبت از جمله اهداف جدی این طرح است. قسمت نظارت این طرح به صورت کلی برعهده سازمان جوانان هلال احمر است و با هماهنگی وزارت بهداشت این اقدام صورت می گیرد.

او افزود: سازمان جوانان پس از نظارت، گزارش های خود را در سطح کشور به دانشگاه های علوم پزشکی داده و تصمیم گیری در این عرصه صورت می گیرد. در بحث مراقبتی با بسیج یک تفاهمی صورت گرفته است تا از بیماران در این عرصه مراقبت های لازم به عمل آید و در بخش حمایتی نیز بسته های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.


این مقام مسئول در هلال احمر خاطرنشان کرد: تا روز 18 بهمن ماه 87 هزار و 211 نفر نیروی مرد و 75 هزار 838 نیروی زن در این طرح مشارکت کرده اند که مجموعا 163 هزار و 49 نفر روز در طرح ناظرین شرکت داشته اند. تا به امروز 103 هزار و 847 تیم فعال بوده است و بالغ بر یک میلیون و 23 هزار و 49 محل تحت پوشش نظارت ما قرار گرفته است.

گزارش تخلفات در طرح ناظرین

گلفشان ادامه داد: تعداد بهره وران 5 میلیون و 288 هزار و 828 نفر بوده است. این تعداد افرادی هستند که پس از نظارت های بهداشتی در کارخانه ها و کارگاه ها و مراکز خدماتی مورد آموزش قرار گرفته اند و در مورد تخلفات به آن ها تذکر داده می شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در حوزه مراقبتی که بسیج، هلال احمر و سایر سمن ها در آن حضور فعال دارند، 146 هزار و 550 نفر ساعت مراقبتی در این عرصه فعال شده و 105 هزار و 961 مراجعه به درب منازل صورت گرفته است تا افراد مبتلا به کرونا مورد بررسی قرار گرفته و غربالگری شوند.

او افزود: بررسی یک طرح ضربتی برای مقابله با کرونا نیز در دستور کار قرار گرفته است که بیشتر در حوزه مراقبت است و هدف این خواهد بود که افراد سریع تر شناسایی شوند تا آن ها در خانه باقی مانده و با کنترل از خانه خارج نشوند و پس از تایید نهایی شیوه آن تشریح خواهد شد.

گلفشان با اشاره به تداوم طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: ما این طرح را تا زمانی که آمارها در خصوص کرونا به شدت کاهش پیدا کند ادامه خواهیم داد. متاسفانه شاهد هستیم با کاهش مراقبت شهروندان، آمارها صعودی می شود و در برخی شهرها با افزایش موارد ابتلا مواجه هستیم و باید تلاش کنیم تا این اتفاق رقم نخورد. مردم نباید تصور کنند که اگر آمار جان باختگان دو رقمی شده است پس دیگر کرونا تمام شده است و باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که نباید تصور کرد که کرونا تمام شده است، گفت: این تفکر می تواند منجر به یک بحران شود و باید در این حوزه جدی تر عمل کرد. افراد مبتلا به کرونا در این طرح با توجه به ثبت شماره تلفن همراه و کدملی از سفر منع می شوند و این امر در راستای آن است تا کرونا مهار شود.

او افزود: در ابتدای شیوع کرونا ما آموزش ها را در دستور کار قرار دادیم و در 5 مرحله مشارکت جدی داشتیم که با غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرها آغاز شد و در وهله بعد در حوزه تولید اقلام بهداشتی به فعالیت پرداختیم. در مرحله سوم طرح خادمان عملیاتی شد و هیات های مذهبی ضدعفونی شده و اقلام بهداشتی در اختیار عزاداران قرار گرفت و به بیش از 40 میلیون نفر خدمات رسانی شد. در ادامه نیز به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری طرح آمران سلامت با حضور 13 هزار جوان آغاز شد که رویکرد آن توصیه محور بود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به دنبال این امر، طرح رفیق خوشبخت ما نیز کلید خورد و در چهلمین روز این طرح یک برنامه چهلچراغ طراحی شد تا اعضای جوان یک کار فرهنگی و خیر برای شهید سلیمانی که این طرح به نام ایشان نام گذاری شده است، انجام دهند و رسیدگی به نیازمندی های یک خانواده برای نمونه در این طرح انجام می شود و یا یک جز قرآن کریم در این رابطه تلاوت می شود و تا این لحظه نیز 40 هزار نفر از شهروندان در این طرح مشارکت کرده اند. آثار ادبی، هنری و دلنوشته و عکس در این عرصه مورد پذیرش قرار گرفت که 15 هزار اثر دریافت کرده اند و این قسمت نیز با محوریت هلال احمر آذربایجان شرقی آغاز شده است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها