کد خبر: 455336
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۰۸:۰۶:۱۶
| |

چه زمانی از واکسن کرونای ایرانی بهره‌برداری می‌شود؟

محمد علی محسنی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن کرونا ایرانی تازه وارد فاز انسانی شده است و تا به دست آوردن نتایج مثبت که به گفته کارشناسان 5 ماه طول می‌کشد باید منتظر بمانیم.

چه زمانی از واکسن کرونای ایرانی بهره‌برداری می‌شود؟
کد خبر: 455336
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ ۰۸:۰۶:۱۶

اعتمادآنلاین| محمد علی محسنی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلسدرباره رونمایی از واکسن کرونا ایرانی گفت: واکسن کرونا ایرانی تازه وارد فاز انسانی شده است و باید صبر کنیم تا مطالعاتش به پایان برسد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر تست انسانی واکسن به نتایج مثبت برسد بعد از آن باید بررسی کنیم که چه جمعیتی در اولویت هستند و چه کسانی باید اول این واکسن را تزریق کنند.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا اتمام آزمایشات بالینی بر روی نمونه‌های واکسن ایرانی طبق گزارش که کارشناسان امر به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارائه دادند حداقل 5 ماه فاصله است که باید منتظر باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای از بودجه سال 1400 در بخش بهداشت و درمان چیست، گفت: در خصوص بودجه بهداشت و درمان در سال آینده باید بیان کرد که بودجه در این بخش‌ها نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته اما نگرانی عمده ما در کلیات و جزئیاتش این است که آن را بر مبنای درآمدهایی بسته شده که تحقق ‌شان زیر سوال است.

محسنی بندپی ادامه داد: ریاست مجلس هم قبل از آغاز رسمی مجلس روز گذشته در صحن غیر علنی گزارش مفصلی دادند و گفتند درآمدها قطعی نیست ناپایدار است.

وی ادامه داد: به طور مثال هنگامی که ما درباره بودجه یک خانواده یا یک کشور صحبت می‌کنیم مجموعه درآمد هایش را می‌بینیم و اگر درآمد‌ها مرتب در نوسان باشد و از ابتدا بدانیم این درآمدها قطعی نیست و تحقق‌اش ممکن است کامل نباشد یا غیرممکن شود قطعاً در مقایسه با هزینه های قطعی که داریم همیشه بدهکار خواهیم ماند.

نماینده مردم نوشهر یاد آور شد: البته این عدم تطابق بین هزینه‌ها و درآمدها از چندین سال پیش رشد کرده است و به سمت سال 1400 آمده است.

وی افزود: در سال 1400 درآمدهای ما نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است منتها این درآمدها، درآمدهای ناپایدار بوده که ممکن است تحقق پیدا نکند و عدم تحقق این درآمدها در مقابل هزینه های قطعی که در لایحه بودجه 1400 گنجانده است، قطعاً به چشم مردم خواهد آمد .

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها