کد خبر: 453086
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۱:۴۹:۴۶
| |

علیرضا رییسی؛ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

کاهش 50 درصدی مرگ‌و میر کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از روند نزولی بیماری کرونا در 30 استان کشور خبر داد و گفت: آمار مرگ و میر نسبت به یک ماه گذشته به 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش 50 درصدی مرگ‌و میر کرونا
کد خبر: 453086
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۱:۴۹:۴۶

اعتمادآنلاین| «علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه که امروز با حضور رییس‌جمهور و تمامی اعضا برگزار شد گزارشی در ارتباط با روند بیماری در سطح دنیا و کشور مطرح شد.

همانطور هم که درخبرها آمده و حتما مردم هم می‌دانند موج بسیار سهمگینی از بیماری در اروپا و آمریکا شروع شده است.

وی ادامه داد: با سرد شدن هوا بیماری نیز افزایش پیدا کرده و سرد شدن هوا می‌تواند عامل مهمی برای خیز بیماری باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در گزارشی که امروز از وضعیت بیماری در کشور در این جلسه مطرح شد خوشبختانه اعلام شد که در 30 استان از کشور روند بیماری به صورت نزولی شده است و تنها در یک استان آن هم مازندران فعلا روند نزولی شروع نشده است. البته حفظ این شرایط حتما نیاز به مراقبت دارد و باید توجه کنیم و اجتناب کنیم از ساده‌انگاری و عادی‌انگاری از این بیماری و اگر غفلت صورت بگیرد ممکن است دوباره به همین شرایط بازگردیم.

رییسی تاکید کرد: مهمترین عامل این بیماری دورهمی‌ و مهمانی‌های خانوادگی است و توصیه می‌شود که اکیدا از دورهمی‌ها به ویژه در شب یلدا پرهیز شود چراکه اگر ادامه پیدا کند در دو هفته دیگر شاهد خیز بیماری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت خوبی در کشور داریم میزان مرگ و میر نسبت به یک ماه گذشته حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است اولین آمار کمتر از 200 فوتی روز گذشته داشتیم. همچنین میزان بستری تا 40 درصد کاهش پیدا کرده و در اکثر استان‌ها روند نزولی را طی می‌کنیم. توصیه می‌کنیم برای حفظ این شرایط از دورهمی‌ها به جد پرهیز شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها