آموزش و پرورش:

آزمون فارسی و ریاضی اول و دوم ابتدایی حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون عملکردی دروس فارسی و ریاضی پایه اول و دوم ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

آزمون فارسی و ریاضی اول و دوم ابتدایی حضوری برگزار می‌شود
کد خبر: 452510
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۳:۲۷:۱۹

اعتمادآنلاین| معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون عملکردی دروس فارسی و ریاضی پایه اول و دوم ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری امتحانات دوره ابتدایی، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که توسط مرکز سنجش آموزش و پرورش در استان‌ها ارسال شده است، امتحانات دوره‌های تحصیلی مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه‌، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول ابتدایی طبق مواد یک، دو، سه، چهار و 9 آیین‌نامه مربوطه و شیوه‌نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400-1399 انجام خواهد شد که این آیین‌نامه مصوب جلسه 793 شورای عالی آموزش‌وپرورش است.


آزمون دروس فارسی و ریاضی پایه‌های اول و دوم ابتدایی به صورت حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی و ریاضی آزمون عملکردی به صورت حضوری در مدرسه با گروه‌بندی دانش‌آموزان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به عمل می‌آید.

حکیم‌زاده عنوان کرد: مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت داشتیم و اعلام کردیم برای اطمینان از یادگیری مناسب دانش‌آموزان پایه اول و دوم که در آغاز مسیر تحصیل‌شان هستند، حتماً به صورت عملکردی، ارزیابی از میزان یادگیری خصوصاً یادگیری حروف الفبا انجام شود.

وی گفت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر درگیرش هستیم، براساس تمهیداتی که اندیشیده شده با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش سعی می‌کنیم در پایه‌های اول و دوم با اجرای پروتکل‌های سختگیرانه، دانش‌آموزان در گروه‌های کوچک حضور داشته باشند اما در این دو درس به صورت حضوری ارزیابی عملکردی دانش‌آموزان را خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همکاری خانواده‌ها در این مسیر کمک خواهد کرد تا دانش‌آموزان در فضایی بسیار آرام حضور یابند و به نحو احسن امتحان خود را برگزار کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها