کد خبر: 441841
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۱۰:۴۲:۱۰
| |

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران:

هر رقمی بالاتر از نرخ مصوب برای مرغ گرانفروشی محسوب می‌شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: هر رقمی بالاتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار برای مرغ گرانفروشی محسوب می‌شود و تعزیرات در چارچوب مقررات قانونی با گرانفروشان برخورد می‌کند.

هر رقمی بالاتر از نرخ مصوب برای مرغ گرانفروشی محسوب می‌شود
کد خبر: 441841
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۱۰:۴۲:۱۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی اسفنانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی درباره نظارت تعزیرات بر بازار افزود: ستاد تنظیم بازار پیش از این قیمت مرغ را هر کیلو 15 هزار و 700 تومان تعیین کرده بود اما با توجه به اعتراض اتحادیه مبنی بر بالا بودن قیمت تمام شده برای مرغ نسبت به نرخ تعیین شده، رقم 20 هزار و 400 تومان برای هر کیلو مرغ در نظر گرفت و اکنون مرغ با این نرخ این مصوب عرضه می شود.


وی درباره قیمت گوشت قرمز اظهار داشت: قیمت گوشت قرمز اجباری و تعیینی نیست و تابع عرضه و تقاضا است اما درست است که این کالا تابع ضوابط قیمت گذاری تثبیتی نیست اما به معنای رها بودن قیمت هم نیست که هر قیمتی را تعیین کنند و بفروشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت تولید گوشت قرمز در داخل، تعیین قیمت نامتعارف به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و حتما باید سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در این باره ورود کند زیرا گوشت مصرف ضروری شهروندان است.

اسفنانی افزود: اصرار ما بر تعیین مبنای قیمت گوشت از این جهت است که تعزیرات برای اجرای قانون و برخورد با متخلفان به مبنای قیمتی نیاز دارد، از این رو از سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می خواهیم با توجه به همه شاخص‌ها و عوامل تاثیرگذار در تولید گوشت، قیمت پایه را تعیین کند.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره افزایش قیمت مواد شوینده در بازار گفت: در خرداد سال جاری، مواد شوینده‌ یک بار افزایش قیمت داشت و اکنون می خواهند افزایش قیمت 40 تا 50 درصدی داشته باشند که به هیچ قابل دفاع نیست و توجیه این است که قیمت ارز بالا رفته است.

وی ادامه داد: اکنون در شرایط شیوع بیماری کرونا که مصرف مواد شوینده بهداشتی افزایش یافته، اساسا حق افزایش قیمت ندارند بنابراین سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باید قیمت تمام شده این محصولات را مشخص کند.

اسفنانی افزود: تولیدکنندگان مواد شوینده از ارز استفاده نمی‌کنند زیرا مواد اولیه اقلام شوینده در کارخانه‌های داخل کشور به وفور تولید و حتی صادر هم می شود بنابراین تهیه مواد اولیه تولید اقلام شوینده ارتباطی با قیمت ارز ندارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار داشت: تولید کنندگان مواد شوینده می گویند، مواد اولیه را از بورس و گران می خرند بنابراین سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باید قیمت تمام شده این محصولات را مشخص کند و اگر در جای دیگری برای تهیه مواد اولیه هم به تولیدکنندگان مواد شوینده گرانفروشی می شود، بررسی و به تعزیرات اعلام کنند تا در چارچوب ضوابط قانونی برخورد شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها