کد خبر: 438352
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۷:۲۸:۰۰
| |

جوابیه دانشگاه الزهرا (س) به گزارش اعتمادآنلاین با عنوان «سرانجام مجادله ساکنان ده‌ونک و دانشگاه الزهرا(س) به کجا می‌­رسد؟...»

دانشگاه الزهرا(س) در واکنش به گزارش اعتمادآنلاین با عنوان «سرانجام مجادله ساکنان ده‌ونک و دانشگاه الزهرا(س) به کجا می‌رسد؟...» جوابیه‌ای ارسال کرد.

جوابیه دانشگاه الزهرا (س) به گزارش اعتمادآنلاین با عنوان «سرانجام مجادله ساکنان ده‌ونک و دانشگاه الزهرا(س) به کجا می‌­رسد؟...»
کد خبر: 438352
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۷:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دانشگاه الزهرا(س) در واکنش به گزارش اعتمادآنلاین با عنوان «سرانجام مجادله ساکنان ده‌ونک و دانشگاه الزهرا(س) به کجا می‌رسد؟/ آخرین جزئیات تخریب خانه‌­های ونک» جوابیه‌ای ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید:

باسمه تعالی

جناب آقای الیاس حضرتی

مدیر مسئول محترم سایت اعتماد آنلاین

سلام علیکم

احتراما، عطف به گزارش شماره 438048 سایت شما که در تاریخ 20 مهر ماه 1399 و تحت عنوان «سرانجام مجادله ساکنان ده ونک و دانشگاه الزهرا(س) به کجا می‌­رسد؟ آخرین جزئیات تخریب خانه‌­های ونک» منتشر شده، به استحضار می‌رساند؛ ادعاهای درج شده در عنوان گزارش و موارد مذکور در متن آن، موجبات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نسبت به عملکرد کاملا قانونی دانشگاه الزهرا در صیانت از اموال دولتی و حفاظت از بیت‌المال و همچنین ایجاد شبهه در اجرای احکام قضایی صادره توسط قوه محترم قضائیه را فراهم نموده است. لذا خواهشمند است بلافاصله و بدون فوت وقت نسبت به حذف گزارش مذکور و درج جوابیه طبق ضوابط مربوطه در محل انتشار گزارش یاد شده، اقدام فرمایید.

مدیریت امور حقوقی دانشگاه الزهرا(س)

جوابیه دانشگاه الزهرا

در گزارش مذکور آمده است: «اگرچه معاون اول رئیس‌جمهور پیشتر اعلام کرده بود که تا اطلاع ثانوی نباید برخوردی با خانه‌های ده‌ونک چه در قالب تخریب و چه در قالب تخلیه صورت گیرد..». چنین دستوری وجود ندارد و نگارنده این سطور مدرکی را برای صحت ادعای خود ابراز نکردند. دانشگاه الزهرا به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، با هدف حفظ اموال دولتی و صیانت از بیت‌المال طرح دعوا نموده و طی مراحل رسیدگی در محاکم دادگستری که مستلزم بررسی کلیه اسناد و مدارک طرفین دعوا با حضور وکلای متعدد خواندگان بوده، حکم خلع‌­ید از املاک مذکور صادر شده است.

در ادامه گزارش آمده است: «به تازگی نیز زنی حدودا 65 ساله وقتی با دیوارکشی روبه‌روی خانه‌اش مواجه می‌شود، سکته می‌کند و از دنیا می‌رود.». این ادعا کذب محض است و در صورت عدم اثبات، افترا محسوب می‌­شود.

در بخش دیگری از گزارش آمده است: «صاحب اصلى خانه که از کارگران قدیمى کارخانه شماره 5 ونک بوده در سال 1372 فوت مى‌کند و خانه به 2 فرزند او ‌ارث می‌رسد....» همانطور که بیان شد؛ دانشگاه الزهرا در اجرای احکام صادره ملک موصوف را از محکوم‌­علیها تحویل گرفته و صورت­جلسه تحویل که به امضای طرفین رسیده دال بر این ادعاست. اما پس از تحویل، افرادی بدون داشتن حق نسبت به آن، شبانه وارد ملک شده و آن را تصرف می­‌کنند. جالب این جاست که نگارنده بدون توجه به تمامی مراحل قانونی طی شده و با نادیده گرفتن اقرار متصرفین در محضر دادگاه مبنی بر اینکه ایشان در مکان دیگری ساکن هستند و پس از اطلاع از خالی شدن ملک، اقدام به تصرف آن کردند، با خلط مبحث، طوری وانمود نمودند، گویی دانشگاه بدون اخطار و تخلیه ملک اقدام به تخریب آن کرده است.

در انتهای گزارش آمده است: «صبح سه‌شنبه مورخ 15 مهر ساکنان خانه با در دست داشتن مدارکی که بر وراثتی بودن خانه صحه می‌گذارد در دادگاه حضور پیدا می‌کنند اما در فرایند دادگاه مادر و فرزند خانواده پس از بازداشت، با قرار وثیقه راهی بازداشتگاه مى‌شوند.». سوال ما از نگارنده این خبر و تمامی خوانندگان محترم آن است که؛ اگر شبانه فرد و یا افرادی وارد ملک خالی شما شوند و در مقابل اعتراض به این رفتار خلاف قانون، آنان مدعی مالکیت خانه‌­ای شوند که سند مالکیت آن به نام شماست، چه اقدامی خواهید کرد؟ آیا در مقابل این تجاوز و زورگویی جز تمسک به قانون و حق‌­خواهی قانونی مسیر دیگری متصور خواهد بود؟ بسیار تاسف‌­بار است؛ وقتی مشاهده می‌­شود آنچه به عنوان خبر در یکی از خبرگزاری­‌های رسمی کشور منتشر می­شود، نه واقعیت بلکه روایاتی بدون پشتوانه و مدرک معتبر است. مطالبی که صرفا احساسات مخاطبان غیرمطلع از واقعیات را برمی­‌انگیزد و سبب جریحه‌­دار شدن عواطف آنان می‌­شود.

در پایان، از تمامی خوانندگان گرامی استدعا دارد، آگاه باشند که انتشار چنین اخبار غیرواقع، تنها زمینه‌­ساز هرج و مرج و سوء استفاده ناقضان حریم مالکیت شهروندان عزیز خواهد بود.

والسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها