کد خبر: 438241
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۰:۵۶:۰۴
| |

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور:

نذر خون و پلاسما تا پایان ماه صفر ادامه دارد

بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از ادامه برنامه نذر خون و پلاسما تا پایان ماه صفر خبر داد و گفت: از ابتدای شروع جمع‌آوری پلاسمای کووید- 19 تاکنون 10 هزار و 500 نفر از بهبودیافتگان کرونا، جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کردند.

نذر خون و پلاسما تا پایان ماه صفر ادامه دارد
کد خبر: 438241
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۰:۵۶:۰۴

اعتمادآنلاین| بشیر حاجی بیگی، سحخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به مراجعه 4900 نفر در سراسر کشور جهت اهدای خون در روز اربعین حسینی، گفت: در روز اربعین حسینی و در راستای برنامه نذر خون 4900 نفر از مردم نوعدوست کشور جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد 4012 نفر موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد رشد داشته است.

وی افزود: بیشترین میزان اهدای خون در روز اربعین مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، فارس، آذربایجان غربی و خراسان رضوی بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: با توجه به استقبال مردم در سال جاری از برنامه نذر خون که با نذر پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کووید -19 هم همراه شد، این برنامه تا پایان ماه صفر در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.

حاجی بیگی در زمینه وضعیت اهدای پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کووید 19 گفت: از ابتدای شروع جمع‌آوری پلاسمای کووید- 19 تاکنون 10 هزار و 500 نفر جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 8هزار و 550 واحد پلاسما اهدا شده است. بیشترین میزان مراجعه نیز مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان غربی بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها