کد خبر: 432363
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۵:۰۹:۱۴
| |

مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام بازرگان

نامگذاری معابری به نام بازرگان، اعظم طالقانی و سهیل گوهری براساس بند 1 آیین نامه نامگذاری معابر مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفته است.

مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری خیابانی به نام بازرگان
کد خبر: 432363
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۱۵:۰۹:۱۴

اعتمادآنلاین| غلامحسین آرام معاون فرماندار تهران با اشاره به انتشار خبری مبنی بر اعتراض فرمانداری تهران به نامگذاری 3 معبر به نام بازرگان، اعظم طالقانی و سهیل گوهری گفت: فرمانداری تهران با نامگذاری معابر به نام این افراد مخالفت کرده است.

نردیک یک ماه پیش شورای شهر تهران خیابانی در نزدیکی محل سکونت اعظم طالقانی فرزند آیت الله طالقانی را به نام او تغییر نام داد و خیابان "سازمان آب" هم به دلیل 13 بار تکرار، در محدوده صادقیه و در مناطق 2 و 5 تهران به نام مهندس بازرگان تغییر یافت.

نامگذاری دیگر مربوط به تغییر نام خیابانی در محدوده انجمن روزنامه نگاران به نام سهیل گوهری بود که این مورد با اعتراض فرمانداری تهران مواجه شد

طبق ماده یک ضوابط و معیار‌های نامگذاری، نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر آن و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران در درجه اول نام گذاری‌ها قرار دارند.

همچنین نام شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی راجع به اندیشه، فکر و هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران در مرتبه‌های بعدی می‌توانند برای نام معابر انتخاب شوند که فرمانداری این سه نام را مصادیق این بند ندانسته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها