تدابیر مدیران برای آموزش غیرحضوری چیست؟

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری کلاس‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: تدابیری برای تسهیل آموزش آنلاین اندیشیده شده است.

تدابیر مدیران برای آموزش غیرحضوری چیست؟
کد خبر: 431370
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۰۷:۴۵:۱۱

اعتمادآنلاین| علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به انتقادهای وارده به نحوه و زمان بازگشایی مدارس، اظهار کرد: کمیسیون آموزش مجلس در دو هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش با محوریت نحوه و چگونگی بازگشایی مدارس برگزار کرد که در این جلسه نمایندگان از توضیحات وزیر قانع شدند.

وی با بیان اینکه اکنون دیده شده برخی از وعده‌های داده شده در خصوص نحوه بازگشایی مدارس از سوی وزیر عمل نشده است، افزود: اکنون یکی از نقاط ضعف در خصوص بازگشایی مدارس این است که 15 شهریور را زمان مناسبی برای بازگشایی نمی‌دانیم و باید از ابتدای مهر کلاس‌های درس آغاز می‌شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش در خصوص 15 شهریور اعلام کرده بود که ستادها فعال خواهند شد، اضافه کرد: متاسفانه در 15 شهریور علی‌رغم اظهارات وزیر آموزش و پرورش کلاس‌ها آن هم به شکل حضوری برگزار شد که این مورد انتقاد جدی ما است.

منادی‌سفیدان با اشاره به عدم شرکت برخی از دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری مدارس، گفت: تا ابتدای مهر برخی تصمیمات با کش و قوس همراه خواهند بود، اما پس از آن مدارس رسمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پس از جلسه کمیسیون آموزش مجلس با وزیر آموزش و پرورش 3 مطالبه از رئیس‌جمهور داشته‌ایم، افزود: ارائه اینترنت رایگان یکی از مطالبات ما برای دانش‌آموزان بود که در جلسه هیئت دولت این موضوع مطرح شد.

وی ادامه داد: تهیه سیم کارت‌های کنترل شده برای دانش‌آموزان دیگر مطالبه ما از دولت بود که در این رابطه نیز رئیس‌جمهور دستور لازم را به وزیر ارتباطات داده است.

منادی‌‌سفیدان افزود: دیگر مطالبه ما از دولت ارائه لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند برای 3 میلیون و 500 هزار نفر دانش‌آموز است که استطاعت مالی ندارند، که مقرر شد از محل بودجه مقابله با کرونا 100 هزار میلیارد تومان تأمین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در روزهای ابتدایی کلاس‌بندی دانش‌آموزان انجام خواهد شد، گفت: آموزش نحوه فعالیت در فضای مجازی به دانش‌آموزان داده خواهد شد تا پس از آن به صورت آنلاین کلاس‌ها برگزار شوند.

وی در پاسخ به این سؤالی که نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به چه شکل خواهد بود، افزود: برگزاری کلاس‌های دانشگاه عملاً از ابتدای مهر انجام خواهد شد.

منادی‌سفیدان ادامه داد: دو الی سه هفته دانشجویان به صورت حداکثری در کلاس حاضر خواهند شد پس از آن جلسات درسی به صورت آنلاین پیگیری می‌شود.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها