کد خبر: 430324
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۱۰:۵۷:۳۶
| |

علی باقرزاده:

خانواده ها می توانند از آموزش مجازی استفاده کنند

علی باقرزاده گفت: تا وقتی در کشور واحدهای خدماتی و اداری تعطیل نشدند مدرسه باز است. اما اگر خانواده تشخیص بدهد، می تواند از سرویس های خدماتی دیگری مثل آموزش مجازی استفاده کند.

خانواده ها می توانند از آموزش مجازی استفاده کنند
کد خبر: 430324
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۱۰:۵۷:۳۶

اعتمادآنلاین| علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما گفت: تلفیق کرونا و آموزش یکی از مسائل مهم تمام کشورهاست و 90 درصد دانش آموزان دنیا از رفتن به مدرسه باز ماندند و الان 40 درصد کشورهایی که درگیر جدی با کرونا بودند توانستند تصمیمی برای بازگشایی بگیرند و 60 درصد به نتیجه‌ای نرسیدند.

وی ادامه داد: ما به خوبی آموزش‌های مجازی را برگزار کردیم و آزمون پایه نهم و دوازدهم را برگزار کردیم و آزمون سمپاد را نیز برگزار کردیم. 15 شهریور بر خلاف سال‌های گذشته روز بازگشایی مدارس است و چالش ما این است که چگونه هم سلامت را تضمین کنیم و هم آموزش را برقرار کنیم.

باقرزاده درباره اینکه چرا بازگشایی مدارس اینقدر عجله‌ای صورت گرفت، بیان کرد: اگر برای ما و کارشناسان روشن باشد که یک ماه دیگر این وضعیت تمام می‌شود ما صبر می‌کردیم اما برآورد سازمان بهداشت جهانی این است که یک دهه این وضعیت باشد و وزارت بهداشت خودمان چشم اندازی تا پایان سال ندارند ما نمی‌توانیم همه چیز را به تعویق بی اندازیم. رفتن به مدرسه از نظر مسائل رشد اجتماعی و عاطفی مهم است فیزیک و ریاضی یا یک عنوان درسی تعطیل نمی‌شود بلکه یک ارتباط اجتماعی با تعطیلی مدارس تعطیل می‌شود و خسارت‌های زیادی دارد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی ادامه داد: آموزش و پرورش به همه مقوله‌ها به هم نگاه کرده است.

مدرسه یک واحد اجتماعی است. تا وقتی در کشور واحدهای خدماتی و اداری تعطیل نشدند مدرسه نیز باز است. اما اگر خانواده تشخیص بدهد می‌تواند از سرویس‌های دیگری مثل آموزش تلویزیونی یا آموزش مجازی شبکه شاد و بسته‌های آموزشی استفاده کند. خانواده با سنجش و تشخیصی که دارد از بین این روش‌ها و شناختی که از محصل خود دارد انتخاب می‌کند که دانش آموز به مدرسه برود و اگر متقاضی زیاد شد می‌تواند سیاست گذاری کند. این تصمیم شورای مدرسه به خیلی پارامترها بستگی دارد. گاهی ممکن است گروه بندی کنند و گاهی باشناخت از توانایی بچه‌ها آنها را کمتر به مدرسه فرابخوانند.

وی بیان کرد: اگر دانش آموزی باشد اینترنت و تلویزیون و گوشی هوشمند نداشته باشد یا خانواده اش سطح تحصیلات نداشته باشند در اولویت آموزش حضوری است اما همه اینها حالت توصیه‌ای دارد.

باقرزاده گفت: در همه مناطق اطلسی تهیه شد که نشان می‌دهد چه تعداد دانش آموز به چه ابزار آموزشی دسترسی دارند. به هر حال مدرسه باز است مادامی که باقی مراکز خدماتی باز هستند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی اظهار کرد: آنجایی که کارگاه به اندازه باشد که فاصله گذاری رعایت شود منعی برای آموزش حضوری دانش اموزان هنرستانی نیست ولی اجباری نیست.

باقرزاده بیان کرد: بچه‌ها در هر حال در معرض خطر سلامتی هستند. وقتی بیرون از منزل به هر حال بروند در معرض کرونا هستند و البته هر چه سن بیاید پایین‌تر این ابتلاء کاهش پیدا می‌کند و اگر در خانه بمانند در معرض چاقی و مشکلات جدی دیگر هستند. نمی‌توان درباره یکسال زندگی بچه‌ها بی تفاوت به همه جوانب تصمیم گرفت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها