مدیرعامل متروی تهران:

واگن‌های مترو افزایش پیدا نمی‌کند

مدیرعامل متروی تهران گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک در مترو اجباری است و از ورود افراد بدون ماسک به مترو جلوگیری می‌شود.

واگن‌های مترو افزایش پیدا نمی‌کند
کد خبر: 426375
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۳:۵۳

اعتمادآنلاین| فرنوش نوبخت مدیرعامل مترو تهران در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران و درباره آمار از رفت و آمدهای روزانه مترو گفت: مترو روزانه حدود 820 هزار نفر مسافر ورودی دارد و این افراد مسیرهای مختلفی را طی می‌کنند که البته برخی از ایستگاه‌ها، رفت و آمدهای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. این ارقام روزانه پایش می‌شود و حدود 140 قطار هر روزه وارد سرویس می‌شوند که تقریبا 2200 اعزام بواسطه آن‌ها صورت می‌گیرد. برای مثال روز دوشنبه 825 هزار و روز سه شنبه 824 هزار نفر مسافر توسط مترو جا به جا شده‌اند. این آمار در مقطع فعلی وجود دارد که قبل از کرونا حدود یک میلیون و 900 هزار نفر بود و امیدواریم این آمار کاهش بیشتری داشته باشد تا فاصله گذاری اجتماعی به نحو بهتری صورت گیرد.

نوبخت درباره نظارت استفاده از ماسک در مترو اظهار داشت: همکاران ما در مترو روزانه افراد را بررسی می‌کنند و اجازه ورود افراد بدون ماسک را به مترو نمی‌دهند. متاسفانه بعضی از مسافرین بعد از ورود به سکوها وقطار، ماسک خود را بر می‌دارند؛ اما ما سعی می‌کنیم تا این اتفاق را کنترل کنیم و از مردم می‌خواهیم قوانین را رعایت کنند. همچنین باجه‌های ماسک فروشی در هر ایستگاه جهت تهیه ماسک، تعبیه شده است.

وی در خصوص جمع آوری دستفروشان افزود: معمولا از ورود دستفروشان به مترو جلوگیری می‌شود در برخی از ایستگاه ها، ماموران ما اقدام به خارج کردن دستفروشان می‌کنند. دستفروشان وجود دارند و طبیعتا اگر این افراد شغلی مناسب داشته باشند دستفروشی نمی‌کنند. ما به کمک نیروی پلیس تلاش می‌کنیم تا حضور آنها را در مترو کاهش دهیم. اقدام جدیدی درحال اجرا است که ممکن است بر این وضعیت تاثیرگذار باشد. ما متولی حمل و نقل هستیم و همکاری مردم در خرید نکردن از دستفروشان می‌تواند بسیار موثر باشد.

مدیرعامل متروی پایتخت در رابطه با احداث نشدن مونوریل در تهران گفت: احداث سامانه حمل و نقل بر اساس مطالعات در زمینه میزان مسافران و میزان تقاضای سفر صورت می‌گیرد که در تهران این مطالعات به استفاده از قطارهای 140 و 160 متری ختم شده است و استفاده از مونوریل در حال حاضر کارایی ندارد.

نوبخت درباره افزایش واگنهای مترو در هر سفر خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته، فاصله بین قطارها را از 5 دقیقه به 3 دقیقه در خط دو و 3.5 دقیقه در خط سه و یک رسانده ایم که قبلا 5 دقیقه و بیشتر بود. در حال حاضر حداکثر ظرفیت و توان ما همین است و امکانات افزایش تعداد واگن را نداریم. امیدواریم با تأسیس قطعه غربی خط شش بتوانیم ناوگان را بیشتر استفاده کنیم.

مدیرعامل متروی تهران به مسافران مترو اطمینان داد که ضدعفونی مترو به نحو کامل انجام می شود. بازدید و ضدعفونی مکرر واگن ها، جمع آوری دستگیره‌های تعلیق، استفاده صد در صدی از دستگاه های تهویه و کولرها از خدمات مترو جهت رفاه و اطمینان خاطر مسافران برای جلوگیری از شیوع کرونا در تهران است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها