نامه باغ وحش ارم به سازمان محیط زیست درباره تعیین تکلیف «باران»

مدیرعامل مجموعه ارم سبز می‌گوید که این مجموعه نامه‌ای درخصوص شامپانزه معروف به «باران» به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرده و از این سازمان خواسته است که در مورد نگهداری و یا انتقال آن به خارج از کشور تصمیم‌گیری کند.

نامه باغ وحش ارم به سازمان محیط زیست درباره تعیین تکلیف «باران»
کد خبر: 423812
|
۱۳۹۹/۰۵/۱۳ ۱۲:۵۴:۲۱

اعتمادآنلاین| علی دقیقیان با اشاره به اینکه موضوع شامپانزه معروف به «باران» مدتی است در باغ وحش ارم محل مناقشه است، اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند که این بچه شامپانزه باید داخل ایران نگهداری شوند و برخی دیگر بر این باورند که به دلیل نبود استانداردهای لازم برای نگهداری از او، «باران» باید به خارج از کشور منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه باغ وحش ارم مرجع تصمیم‌گیری در این مورد نیست، تصریح کرد: ما به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل محیط زیست استان تهران در این زمینه نامه‌ای ارسال کرده‌ و از آن‌ها خواسته‌ایم که نظر کارشناسی خود را در زمینه نگهداری «باران» در مجموعه ارم و یا فرستادن او به خارج از کشور اعلام کنند.

مدیرعامل مجموعه ارم سبز ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست چندین بار از جایگاه «باران» در باغ وحش ارم بازدید کرده است و به گفته کارشناسان جایگاه او کاملا استاندارد است اما عده‌ای می‌گویند که شامپانزه‌ها باید به صورت گروهی زندگی کنند در غیر این صورت مشکلات روحی پیدا خواهند کرد. به همین دلیل ما تصمیم‌گیری در این مورد را برعهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته‌ایم چرا که ما نمی‌توانیم بدون مجوزهای این سازمان حیوانی را به خارج از کشور منتقل کنیم.

باران بچه شامپانزه‌ای سه ساله است که پیش از این به دلیل نارس بودن با مجوز رئیس وقت باغ ‌وحش ارم به خانه ایمان معماریان - دامپزشک سابق ارم - منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها