کد خبر: 421225
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۲۰:۰۸:۰۰
| |

درباره کرونا ببش از 740 هزار سوال و مسئله دینی پرسیده شده است

مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی گفت: 740 هزار سوال دینی و شرعی با محوریت کرونا توسط کارشناسان این مرکز در قم به‌صورت تلفنی و پیامکی پاسخ داده شد.

درباره کرونا ببش از 740 هزار سوال و مسئله دینی پرسیده شده است
کد خبر: 421225
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۲۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد اصغری، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته تا اوایل تیرماه امسال به 655 هزار سوال به‌صورت تلفنی پاسخ و 85 هزار پاسخ نیز به‌صورت پیامکی ارسال شده است.

وی گفت: این مرکز با همکاری حدود 300 نفر از فضلا و اساتید حوزه علمیه در رشته‌های مختلف علوم اسلامی، از طریق شماره تلفن سراسری 096400 ، روزانه به مدت 12 ساعت از ساعت 8 تا 20 و با استفاده از 300 خط تلفن در خدمت هم‌وطنان عزیز است.

مدیر گروه پاسخگویی تلفنی و پیامکی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی افزود: شیوع کرونا در کشور، موجب طرح سوال های شرعی و دینی با محوریت این بیماری شده که به دلیل اهمیت پاسخگویی به این سوالات، اقدام‌های ویژه‌ای ازجمله تولید بسته پاسخگویی پرسش‌های کرونایی انجام شد.

وی با تاکید بر ضرورت درک اهمیت پاسخگویی به سوال های دینی و شرعی مردم افزود: باوجود حجم بالای تماس‌های مردمی از سراسر کشور، به دلیل محدودیت‌های اعتباری با تمام تلاشی که انجام می‌شود، متأسفانه تنها امکان پاسخگویی به 40 درصد از تماس‌ها وجود دارد.

اصغری ادامه داد: این مرکز به دلیل دارا بودن از زیرساخت‌های مناسب و پیشرفته‌ و همچنین کارشناسان زبده، مجرب و تحصیل‌کرده ظرفیت‌های زیادی برای توسعه فعالیت‌های خود دارد ولی متاسفانه به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای مجبور به کاهش ساعات پاسخگویی شده‌ایم.

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در سال 1385 به‌منظور پاسخ‌گویی به شبهات و سوال های دینی ذیل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم راه‌اندازی شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها