کد خبر: 420295
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۰:۵۷:۰۷
| |

سهل‌انگاری عمومی باعث افزایش شیوع کرونا در کشور شد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: امروز کل کشور تحت‌الشعاع بیماری کرونا قرار گرفته است و تصمیم‌گیران باید بر پایه کار کارشناسی و تخصصی دست به اقدام بزنند.

سهل‌انگاری عمومی باعث افزایش شیوع کرونا در کشور شد
کد خبر: 420295
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۰:۵۷:۰۷

اعتمادآنلاین| یحیی ابراهیمی، درباره افزایش شیوع مجدد کووید19 در کشور گفت: متاسفانه در خصوص شیوع کرونا در استان‌ها باید بگویم که مردم در روزها و ماه‌های ابتدایی این بیماری به صورت خودجوش و مسئولانه برای مهارش زحمت کشیدند و تقریباً توانستند این بیماری را مهار کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای ادامه داد: متاسفانه بعد از مهارشدگی، این بیماری به یکباره شدت زیادی پیدا کرد؛ زیرا جامعه خیالش از کنترل کرونا راحت شد و فکر کرد به صورت نسبی این بیماری برطرف شده است.

وی تاکید کرد: نمی‌گویم به خاطر اِهمال کاری بلکه به دلیل سهل‌انگاری عمومی ما دوباره شاهد افزایش کرونا در کشور هستیم.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته در این میان دولت، دستگاه‌ها و رسانه‌ها هم بی‌تقصیر نبودند؛ چراکه آنها هم به نوعی کم‌کاری کردند و هشدارهای لازم را در خصوص شیوع مجدد این بیماری هنگام سهل‌انگاری به جامعه ندادند و همین امر باعث به وجود آمدن شرایط امروز شد.

وی افزود: امیدوارم به صورت جهادی و با این فرهنگ، کل ملت ایران دست به دست هم بدهند و بتوانند به یاری خداوند و محبت امام زمان (ع) مجدداً این بیماری را مهار کنند و این‌بار با تمام وجود آن را شکست دهیم.

ابراهیمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که در مرداد ماه آزمو‌ن‌های زیادی برگزار خواهد شد و شرایط امروز نگرانی‌هایی را برای دواطلبان به وجود آورده است، بیان کرد: شرایط واقعا بحرانی است، تصمیم‌گیری در این مورد به بزرگان کشور باز می‌گردد، آنان باید یک تصمیم جدی و قطعی بگیرند.

وی تاکید کرد: قطعاً ایام خاص تاثیر زیادی روی شیوع بیماری دارد مثلاً ظرف چند ماه گذشته بحث مسافرت‌ها باعث افزایش چشمگیر این بیماری شد و یا مسائل آموزشی بی‌تأثیر نیست. ما امروز شاهد هستیم که بسیاری از مراسم‌های اصیل و سنتی ملت ایران تحت‌الشعاع این بیماری قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کنکور و مسائل آموزشی بسیار مهم است، معتقدم برای هر تصمیمی در این زمینه باید به صورت کارشناسی نه به صورت غیرمسئولانه یکی در این مورد حرف زد.

وی با بیان این‌که حتماً کارشناسان در حوزه بهداشت و درمان علم میکروبیولوژی و ویروس‌شناسی باید با مدیران ارشد کشور به یک تصمیم جدی برسند، گفت: در کنار این ما هم در حوزه مجلس تمام توانمان را می‌گذاریم تا نگذاریم اتفاقات بدتری در این روزها بیفتد.

نماینده سلسله و دلفان خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است با کار کارشناسی و تخصصی می‌توان جلوی بسیاری از اتفاقات را گرفت.

وی درباره این‌که وزارت بهداشت و درمان می‌گوید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این آموز‌ن‌ها را برگزار می‌کند، چه تضمینی وجود دارد که داوطلبان به ویروس مبتلا نشوند، گفت: ابتدا باید دید این امر امکان‌پذیر است یا خیر، بسیاری از این طرح‌ها بار مالی برای ملت ایران دارد، اگر قرار است هزینه‌ای شود، ابتدا باید با هماهنگی متخصصان و کارشناسان و صاحبان فن ببینیم آیا شدنی است یا خیر.

ابراهیمی با بیان این‌که قطعاً از وظایف اصلی پارلمان، قانون‌گذاری و نظارت بر تمام امور است، گفت: مجلس باید بررسی کند که آیا برگزاری 18 آزمون در این شرایط می‌تواند صورت گیرد یا خیر.

وی ادامه داد: امروز کل سیستم اداری کشور تحت‌الشعاع این بیماری قرار گرفته است و معتقدم نمایندگان باید با یکدیگر به یک اتفاق‌نظر برسند و تصمیماتی بگیرند که راهگشا باشد، البته باز هم تاکید می‌کنم که هر نوع تصمیمی باید به صورت کارشناسی و تخصصی صورت گیرد تا بعدها برای ما مشکلی ایجاد نکند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها