کد خبر: 412787
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۵:۳۲:۵۰
| |

بدهی 7 میلیون یوروی ایران به معلمان خارج از کشور

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: بدهی ما به معلمان ایرانی اعزامی به خارج از کشور رقم 7 میلیون یورو است که تا آخر شهریور عمده این بدهی‌ها را تسویه کنیم.

بدهی 7 میلیون یوروی ایران به معلمان خارج از کشور
کد خبر: 412787
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۵:۳۲:۵۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص بدهی معلمان ایرانی اعزامی به مدارس ایرانی خارج از کشور، اظهار کرد: وقتی ارز گران شد، بودجه ما عملا به یک سوم کاهش پیدا کرد و برای اینکه بتوانیم این بودجه را مدیریت کنیم، تعداد معلمان اعزامی به شدت کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در سال 96 مجموع 401 نیروی اعزامی به مدارس خارج از کشور داشتیم که این عدد به 111 نفر در سال گذشته رسید، گفت: برای اینکه بتوانیم حقوق معوقه معلمان ایرانی خارج از کشور را پرداخت کنیم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم در سال گذشته موفق شدیم بدهی‌های سال 95 و 96 را کامل پرداخت کنیم؛ همچنین سال 98 هیچ بدهی نداریم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: در حال حاضر فقط بدهی سال 97 که رقم 7 میلیون یورو است، باقی مانده است که در حال برنامه‌ریزی هستیم که تا آخر شهریور عمده این بدهی‌ها را تسویه کنیم.

کریمی در باره اعتراض معلمان اعزامی به خارج از کشور در سال‌های 84 تا 94 اظهار کرد: این افراد به نرخ تسعیر گلایه‌مند هستند که به دیوان عدالت اداری شکایت کردند و گلایه‌شان از این دیوان است.

این معلمان عنوان می‌کنند: «موضوع بی‌توجهی دیوان عدالت و وزارت آموزش و پرورش به درخواست 2000 نفر از فرهنگیان اعزامی به مدارس خارج از کشور در سال‌های بین 84 تا 95 که آموزش و پرورش عمدی یا سهوی حقشان را ضایع کرده است».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها