کد خبر: 402332
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۰۸:۳۸:۳۷
| |

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی:

کرونا از آب و غذا منتقل نمی‌شود

این روزها پرسشی درباره وضعیت آب شرب، به ویژه در تهران باعث نگرانی مردم شده است. آن هم اینکه آیا ویروس کرونا از طریق آب منتقل می‌شود؟ مسعود مردانی به این پرسش پاسخ می‌دهد.

کرونا از آب و غذا منتقل نمی‌شود
کد خبر: 402332
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۰۸:۳۸:۳۷

اعتمادآنلاین| مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق شبکه آب و فاضلاب کشور، گفت: نباید اخبار نامناسب به مردم ارائه داد. آب و غذا راه انتقال عمده ویروس کرونا نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: راه عمده انتقال آلودگی ویروس کرونا، زدن دست آلوده به چشم، بینی و دهان است. عنوان کردن چنین مباحثی با هدف دور کردن فکر مردم از واقعیت صورت می‌گیرد.

به گفته دکتر مردانی، در صورت تماس دست با آب یا غذای آلوده و سپس تماس آن دست با چشم،‌ دهان و بینی امکان انتقال ویروس وجود دارد اما اینکه بگوییم آب شرب به صورت فیکال اورال یا مدفوعی_دهانی راه انتقال بیماری کرونا است، درست نبوده و این موضوع هنوز شناخته شده نیست.

این پزشک در خصوص امکان یا عدم امکان انتقال ویروس کرونا از طریق شست‌وشوی صورت با آب آلوده به ویروس کرونا، افزود: در صورتی که آب و یا ظرف آن آلوده باشد و در تماس با دهان، چشم و بینی قرار بگیرد امکان انتقال آلودگی به شکل مکانیکی وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها