کد خبر: 400503
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۱۳:۵۹:۱۷
| |

ورود تعزیرات به قیمت‌های نجومی لیموشیرین و ترش/ کشف انبار 1200 تنی مرکبات احتکار شده در فارس

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از ورود این سازمان به قیمت‌های نجومی مرکبات خبر داد.

ورود تعزیرات به قیمت‌های نجومی لیموشیرین و ترش/ کشف انبار 1200 تنی مرکبات احتکار شده در فارس
کد خبر: 400503
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۱۳:۵۹:۱۷

اعتمادآنلاین| سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با ورود دیرهنگام تعزیرات به احتکار مرکبات توسط 5 نفر در یکی از استان‌های کشور در شرایط موجود اظهار کرد: ابتدا باید اعلام کنم که 11 نفر از نیروی‌های گشت تعزیرات حکومتی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.


وی با اشاره به این که اتحادیه بارفروشان باید متخلفان را به سازمان تعزیرات معرفی می‌کرد، گفت: براساس اعلام اتحادیه بار فروشان 5 نفر از محتکران مرکبات از جمله لیموشیرین و پرتقال در یکی از استان‌های کشور شناسایی شده‌اند، اما اتحادیه باید این 5 نفر را به سازمان معرفی می‌کرد تا سازمان بتواند به این موضوع ورود کند.

رایگانی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اتحادیه هیچ گونه اسم و آدرسی از این افراد به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نکرده است.

وی ادامه داد: طبق قانون نظام صنفی، اتحادیه‌ها بابد متخلفین را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کنند تا سازمان بتواند به موضوع ورود کند و این مساله ربطی به ورود قوه قضاییه ندارد.

سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: براساس اعلام گشت‌های سازمان تعزیرات، از انبار مرکبات حدود هزار و 200 تن میوه کشف شده است که براساس گفته مدیرکل تعزیرات استان فارس این اقلام توسط خود استان از امروز در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی یک سازمان رسیدگی کننده است، اما حضور ما در خرده‌فروشی‌ها آنچنان اثرگذار نخواهد بود تا زمانی که سرمنشا تخلفات را پیدا نکنیم.

رایگانی تصریح کرد: 5 نفر از محتکران مرکبات شرایط موجود را درک نکرده و میوه‌ها را به قیمت 20 هزار تومان به خرده‌فروشان عرضه کردند و ما نباید این توقع را داشته باشیم که خرده‌فروش میوه را کمتر از 30 هزار تومان به فروش برساند.

وی ادامه داد: قانون‌گذار به صورت شفاف وظایف هر دستگاهی را مشخص کرده است و سازمان تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی است و نه مرجع نظارت کننده یعنی سازمان حکم را صادر می کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان این که تاکنون حدود 7 میلیون ماسک کشف شده است، گفت: این تعداد اقلام پس از کشف به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد و توزیع آن نیز برعهده وزارت بهداشت است.

وی در پایان تاکید کرد: معرفی افراد متخلف ارتباطی به قوه قضاییه ندارد و قوه قضاییه در تعیین تخلفات اصناف صلاحیت ندارد و تعیین صلاحیت صنفی برعهده سازمان تعزیرات است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها