کسری 16 هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به مصوبات دولت، کسری سازمان تأمین اجتماعی در سه ماه آینده به 16 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کسری 16 هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی
کد خبر: 399448
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۴:۰۹:۵۰

اعتمادآنلاین| علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان و تأمین حقوق این افراد اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا دولت مصوباتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است که موجب کسری بودجه سازمان تأمین اجتماعی شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر طی سه ماهه نخست سال جاری کسری بودجه سازمان تأمین اجتماعی به 16 هزار میلیارد تومان می‌رسد و این در حالی است که کسری فروردین ماه این سازمان حدود 6 هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: با توجه به این که دولت اعلام کرده بعضی از مشاغل از جمله رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری، اصناف و شرکت‌ها تا سه ماه معاف از پرداخت حق بیمه هستند، همین موضوع موجب شده است که این سازمان با کسری بودجه مواجه شود و در آینده قطعا در پرداخت مطالبات خود با مشکلاتی مواجه می‌شود.

دهقان کیا بیان داشت: در حال حاضر راهکار این است که دولت بخشی از بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کند تا بتواند نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تأمین منابع مالی خود اقدام کند، ولی متأسفانه انگار دولت قصد ندارد از خواب بیدار شود و وضعیت بزرگ‌ترین سازمان بیمه گر کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببیند.

وی اضافه کرد: با این وضعیت تنها بازنشستگان و افرادی که ممات و حیاتشان به این سازمان بستگی دارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زجر می‌دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها