کد خبر: 399305
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۶:۵۳:۵۷
| |

تداوم خدمت‌رسانی کارکنان شهرداری به شهروندان از طریق سیستم دورکاری

معاون شهردار تهران اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را در قطع زنجیره انتقال کرونا موثر دانست و گفت: در این راستا دورکاری کارکنان شهرداری تهران همچنان ادامه خواهد داشت.

تداوم خدمت‌رسانی کارکنان شهرداری به شهروندان از طریق سیستم دورکاری
کد خبر: 399305
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۶:۵۳:۵۷

اعتمادآنلاین| حامد مظاهریان، از دورکاری به عنوان یکی از روشهای جدی کار کردن در دنیای مدرن یاد کرد و افزود: با بهره گیری از شیوه دورکاری ضمن استفاده بهینه از تخصص نیروها در خارج از محیط کار از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش بهره‌وری سازمانی می‌توان میزان مسافرت‌های درون شهری، بار ترافیکی، ایجاد آلودگی در شهرها، هزینه‌های رفت‌وآمد افراد از محل کار به منزل و در مجموع اتلاف وقت و هدررفت انرژی را کاهش داد. بنابراین همواره در نظام اداری مطرح شده و به ویژه در ایام بحران کنونی به عنوان یک راهکار جدی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق بخشنامه‌های دورکاری گفت: تمام واحدهای تابعه شهرداری تهران باید برای دورکاری، کارکنان دارای شرایط خاص از جمله همکاران ایثارگر (جانبازان شیمیایی)، کارکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و خاص، بانوان باردار، مادران دارای فرزند زیر شش سال و افراد دارای سن بالا را در اولویت قرار دهند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: همچنین بر اساس دستورالعمل کار از راه دور شهرداری تهران، سایر کارکنان می‌توانند نسبت به شیفت‌بندی آنان برای حضور در محل کار با تشخیص و تایید بالاترین مقام مسئول واحد سازمانی اقدام کنند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه بودجه، پشتیبانی، منابع انسانی شهرداری تهران اذعان داشت: واحدهای دارای حجم کاری و مراجعین کمتر اعم از تمامی موزه‌ها، باغ موزه‌ها، مراکز گردشگری، مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و هنری زیرمجموعه شهرداری تهران و واحدهایی نظیر برنامه‌ریزی، آموزش و... می‌توانند با تایید مقام مسئول، با حداقل نیروها به فعالیت خود ادامه دهند.

مظاهریان خاطرنشان کرد: همچنین واحدهای اجرایی و نظارتی، حوزه معاونت‌های شهرداری تهران و نیروهایی که به صورت شیفتی، نگهبانی و در بخش‌های خدمات‌رسانی انجام وظیفه می‌کنند؛ با هماهنگی بالاترین مقام مسئول نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند به گونه‌ای که از بروز هرگونه وقفه در انجام وظایف و ایجاد اختلال در ارائه خدمات به شهروندان محترم پیشگیری می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، معاون شهردار تهران گفت: این بخشنامه تا پایان بحران اپیدمی کنونی، در تمامی بخش‌های شهرداری تهران لازم الاجراست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها