سامانه «خودارزیابی روانشناختی» راه‌اندازی می‌شود

سامانه «خودارزیابی روانشناختی» در اداره کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شد.

سامانه «خودارزیابی روانشناختی» راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 398171
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۰۹:۱۸:۰۵

اعتمادآنلاین| بهزاد وحیدنیا، مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بعد از شیوع کروناویروس نحوه فعالیت مراکز مشاوره طی بخشنامه‌ای با عنوان «نحوه ارائه خدمات روانشناسی در شرایط بحران» طراحی و به همه استان‌ها ابلاغ شد، گفت: این شیوه نامه نحوه عملکرد مراکز مشاوره حضوری که قصد دارند به شکل تلفنی و موقت با محوریت بحران اقدام به ارائه خدمات کنند را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه مذکور در عین حال ساز و کار و جزییات نحوه فعالیت این مراکز را در شرایط بحران تعیین کرده است، اظهار کرد: در بخش دیگری از اقدامات سازمان بهزیستی فعالیت سامانه «خودارزیابی روانشناختی» هم پیش بینی شده است.

به گفته مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور این سامانه می‌تواند به عنوان محور اول در بحث غربالگری‌ روانشناختی کمک کند تا افراد بتوانند سطح استرس و اضطرابشان را بسنجند.

وحیدنیا با بیان اینکه این افراد در صورت نیاز به خدمات تکمیلی، می‌توانند از چرخه خدمات روانشناختی تلفنی نیز بهره‌مند شوند، تصریح کرد: در خصوص ارائه سایر خدمات هم تلاش شده است تا با شرایط حال حاضر کشور هماهنگی لازم را داشته باشیم.

وی در خصوص تصمیم بهزیستی برای نحوه ادامه فعالیت مراکز روانشناختی و مشاوره نیز گفت: به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت کنونی همراهی بیشتری برای تعطیلی مراکز مشاوره و عدم مراجعه حضوری افراد نیاز است. بنابراین تا اطلاع ثانوی این خدمات همچنان به شکل تلفنی در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها