کد خبر: 398117
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۰۸:۱۵:۱۹
| |

ارتقای سطح زندگی با انتخاب رفتارهای سالم‌تر

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، گفت: امروز به تغییر سبک زندگی نیاز داریم و دهه آینده را می‌توانیم دهه تغییر سبک زندگی بنامیم و با انتخاب رفتارهای بهداشتی تر و سالم‌تر بکوشیم که سطح زندگی خود را ارتقا دهیم.

ارتقای سطح زندگی با انتخاب رفتارهای سالم‌تر
کد خبر: 398117
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۰۸:۱۵:۱۹

اعتمادآنلاین| ابراهیم قادری امروز(18 فروردین) در جمع خبرنگاران، با اشاره به روز جهانی بهداشت و هفته سلامت، اظهار کرد: سلامت مهم‌ترین رکن زندگی انسان‌ها است و یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها، تأمین سلامت مردم و لحاظ کردن مسائل مرتبط با سلامت در همه تصمیم‌گیری‌ها و رعایت سلامت واحد است که بر اساس آن باید سلامت انسان‌ها، جانواران، گیاهان و محیط‌زیست در کنار هم دیده شود.

وی افزود: سلامت انسان‌ها به دو عامل سبک زندگی و تأمین و دسترسی خدمات مراقبت بستگی دارد که نقش پرسنل بهداشتی و درمانی در این عوامل اهمیت بسیار زیادی دارد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، بیان کرد: شعار روز جهانی بهداشت امسال نیز حمایت از پرسنل بهداشتی و درمانی (پرستاران و ماماها به‌عنوان نماینده این گروه) نام گذاری شده که کاملاً متناسب با شرایط موجود و اهمیت نقش این همکاران زحمتکش در ارتقای زندگی بشر را نشان می‌دهد.

قادری ذکر کرد: پزشکان، بهورزان، مراقبین سلامت، پرستاران، ماماها، پرسنل آزمایشگاه‌ها، کارشناسان بهداشت محیط، روانشناسان، کارشناسان تغذیه و سایر پرسنل با تمام توان در خدمت سلامت جامعه ما هستند و با فدا کردن جان خود، در این راه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما به تغییر سبک زندگی نیاز داریم و دهه آینده را می‌توانیم دهه تغییر سبک زندگی بنامیم و با انتخاب رفتارهای بهداشتی تر و سالم‌تر بکوشیم که سطح زندگی خود را ارتقا دهیم.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، در پایان با اشاره به شهادت اولین شهید راه سلامت در استان، یادآور شد: متاسفانه شب گذشته محمد یاراحمدی خدمه و منشی اورژانس بیمارستان امام خمینی ( ره ) سقز در اثر ابتلا به کرونا بعد از روزها مبارزه با بیماری، به شهادت رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها