کد خبر: 392594
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۵:۳۳:۴۶
| |

محمود نیلی احمدآبادی، رییس هیات ویژه رسیدگی به سیلاب‌های اخیر خبر داد:

ارائه گزارش مبسوط سیلاب‌های اخیر به رییس جمهور/ آمادگی برای اجرایی کردن راهکارهای علمی

رییس هیات ویژه رسیدگی به سیلاب‌های اخیر از ارائه‌ گزارش تفصیلی و مبسوط این سیلاب‌ها به رییس جمهور خبر داد و گفت:‌ این هیات آمادگی اجرایی کردن راهکارهای علمی تاکید شده در گزارش نهایی سیلاب‌های اخیر به رییس جمهور را دارد.

ارائه گزارش مبسوط سیلاب‌های اخیر به رییس جمهور/ آمادگی برای اجرایی کردن راهکارهای علمی
کد خبر: 392594
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۵:۳۳:۴۶

اعتمادآنلاین| محمود نیلی احمدآبادی، رییس هیات ویژه رسیدگی به سیلاب‌های اخیر در آخرین نشست خبری موضوع سیلاب‌های اواخر سال 97 و اوایل سال 98 که به منظور ارائه گزارش مشروح این سیلاب‌ها به رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد:‌ در بررسی موضوع سیلاب‌ها و تهیه گزارش آن تعداد بیش از 700 نفر از اعضای هیات علمی پژوهشگران، دانشمندان و کارشناسان همکاری کردند و در مجموع بیش از 430 جلسه در بیمه کارگروهها و هیات‌ها برگزار شد و 249 جلسه آن با سازمانهای مختلف و 78 بازدید میدانی نیز به منظور تهیه گزارش سیلاب‌ها انجام گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در بررسی علل سیلاب‌های اخیر که از سوی رئیس جمهور دانشگاه تهران به عنوان مسئول رسیدگی به این امر انتخاب شد ما پاسخ نهایی 110 سوال رئیس جمهور را را حدود دو ماه پیش ارسال کردیم و امروز نیز مشروح این گزارش از طرف کارگرههای این امر به رئیس جمهور ارسال شد. البته علاوه بر 110 سوال رئیس جمهور خود هیات و کارگروههای این سیلاب 17 سوال دیگر نیز به مجموع سوالات رئیس جمهور اضافه کردند که در مجموع به 127 سوال پاسخ داده شد.

رئیس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها خاطر نشان کرد: گزارش نهایی که قبلا به رئیس جمهور ارائه شد 310 صفحه بود اما گزارش تفصیلی آن که بیش از7 هزار و 600 صفحه است تدوین و به رئیس جمهور ارائه شد که البته در این گزارش امروز علاوه بر پاسخ به سئوالات رئیس جمهور تحلیل‌های بیشتری نیز به آن اضافه شده تا مطلب روان‌تری در اختیار مسئولان قرار بگیرد.

نیلی خاطر نشان کرد:‌ در تهیه گزارش سیلاب‌های اخیر دو نشست بین‌المللی یک نشست با سازمان WHO و یک نشست با اسکاپ برگزار کردیم که نتایج خوبی از این نشست حاصل شد. ضمن این که استفاده از تکنولوژی‌های نوین در تهیه گزارش نهایی سیلاب‌های اخیر یکی دیگر از مزیت‌های این امر است.

وی ادامه داد: ما در تهیه گزارش سیلاب‌ها یک سیستم یکپارچه برای مستند سازی اطلاعات هیات تشکیل دادیم که بیش از 5 هزار رکورد در آن ثبت شد. گزارشات تمامی دستگاهها در این سیستم مدیریت دانش بارگذاری شد و حتی با دستگاههای مختلف مکاتبه کردیم که آیا اجازه دارند اطلاعات آنها در اختیار عموم قرار بگیرد که اغلب آنها با این موضوع موافقت کردند.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد:‌ در بررسی سیلاب‌های اخیر هر کدام از 11 کارگروهی که تشکیل شده بودند گزارش مبسوطی را ارائه دادند تا کسانی که مایل هستند به طور عمیق و گسترده به یافته‌های هیات دست پیدا کند قابل مطالعه باشد و ما فکر می‌کنیم این گزارش محصول دانشمندان و کارشناسان و محققین کشور است که به استناد آمار و اطلاعاتی که دریافت نمودند گزارش نهایی را تهیه و ارائه دادند. ما امیدواریم با مطالعه گزارش فوق ما در آینده شاهد کاهش خسران‌ها و آسیب‌های ناشی از بارش‌ها در کشور باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها