کد خبر: 390586
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۲:۵۱:۲۷
| |

در شورای شهر تصویب شد:

اختصاص 371 میلیارد تومان برای پروژه‌های باقی مانده شهرداری

اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود با تزریق 371 میلیارد تومان، پروژه‌های جدیدی را برای برخی از حوزه‌های مأموریتی شهرداری تعریف کردند.

اختصاص 371 میلیارد تومان برای پروژه‌های باقی مانده شهرداری
کد خبر: 390586
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ۱۲:۵۱:۲۷

اعتمادآنلاین| اعضای شورای شهر تهران پس از تصویب تبصره‌های بودجه مجددا به سرفصل مصارف بودجه بازگشتند و حسن رسولی در توضیح این مسئله گفت: همان طور که می‌دانید در روز یکشنبه به استثنای بودجه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، موضوع منابع و مصارف بسته شد و از روز یکشنبه در کمیسیون بودجه، فرهنگی و تلفیق بحث‌های مفصلی صورت گرفت و به اتفاق رقم درآمدی لایحه شهرداری با جمع‌بندی شورا 371 میلیارد و 103 میلیون و 882 هزار تومان تعیین شد که با هماهنگی کمیسیون تلفیق از این رقم امروز 76 میلیارد تومان به حوزه فرهنگی اضافه می‌شود و همچنین حدود 141 میلیارد تومان نیز به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده می‌شود و برای اجرای طرح نیلوفری و باغات کن سرجمع به حوزه معماری و شهرسازی 150 میلیارد تومان اضافه می‌شود.

وی گفت: این 371 میلیارد تومان که از محل مابه‌التفاوت به دست آمد در حوزه‌های مهم مأموریت شهرداری و با توافق همه کمیسیون‌ها انجام شد.

در ادامه صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت با بیان اینکه اگر قرار است بودجه‌ها این گونه توزیع شود چرا کمک به مابقی حوزه‌ها حذف شده، گفت: ما در کمیسیون تلفیق پیشنهادات مختلفی داشتیم اما ما را مجبور کردید که برای تأمین مالی اجرای پیشنهاداتمان از داخل ردیف‌هایمان هزینه‌ها را کم کنیم اما حالا 371 میلیارد تومان به رقم بودجه اضافه شده است و چرا این عدد به برخی حوزه‌ها اختصاص داده نشده است؟

وی با بیان اینکه گویا در کمیسیون تلفیق یک جور دیگر حرف زده می‌شود و یک جور دیگر عمل می‌شود، گفت: اصلا سوال است که وقتی بندهای درآمدی را تصویب کردیم چرا 371 میلیارد تومان دیگر اضافه کردید و گویا در کمیسیون تلفیق یک جور دیگر صحبت می‌کنند، در جلسات خصوصی یک نوع دیگر و در صحن یک چیز دیگر می‌آید و ما به این روند انتقاد داریم.

در ادامه حجت نظری، در موافقت با این پیشنهادات جدید حوزه مصارف گفت:‌ این مصوبه‌ای که الان توسط رسولی قرائت شد مصوبه کمیسیون تلفیق است و در کمیسیون تلفیق نیز همه کمیسیون‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما دغدغه شهر را داریم و باید فعال‌تر باشیم‌، ادامه داد: امیدوارم اعضای شورای شهر به این پیشنهادات در حوزه مصارف رأی دهند تا در سال آینده بتوانیم تغییر رویکردمان در اداره شهر را بهتر نشان دهیم.

حسن رسولی نیز در انتقاد به اظهارات نوری خطاب به هاشمی گفت: نباید شأن اعضا زیر سوال برود و نباید برخی اعضا بگویند که در خفا یک کار دیگر می‌کنیم و در عمل یک جور دیگر می‌شود و بدانید که در چند روز اخیر که کرونا همه جا بود؛ کارشناسان بودجه صبح تا شب کار می‌کردند که بودجه به موقع به صحن بیاید و حالا ما را متهم می‌کنید که خلاف می‌گوییم؟ حداقل زحمات کارشناسان را هدر ندهید.

در ادامه محسن هاشمی با تأکید بر اینکه سقف درآمدی بودجه در صحن علنی شورا به تصویب رسیده است، تصریح کرد: بحث مورد انتقاد در حال حاضر موضوع حدود 371 میلیارد تومان است که قرار بود به اتوبوس اختصاص داده شود اما در کمیسیون تلفیق که اتفاقا صدراعظم نوری نیز حضور داشت برخی از کمیسیون‌ها پیشنهاد دادند که این 371 میلیارد تومان برای حوزه‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود و ما نیز این پیشنهاد را به رأی گذاشتیم.

وی با بیان اینکه قرار شد در حوزه شهرسازی برای اجرای طرح نیلوفری و باغات کن این بودجه در نظر گرفته شود، گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز این بودجه صرف توسعه پهنه‌های گردشگری می‌شود و در حوزه حمل و نقل نیز این بودجه صرف خرید اتوبوس می‌شود.

نهایتا اعضای شورای شهر تهران به افزایش سقف مصارف بودجه رأی مثبت دادند و بر همین اساس مبلغ 371 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های تخصصی شهرداری در نظر گرفته شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها