کد خبر: 385657
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۳:۰۸:۰۶
| |

سیداحمد مهاجری، رییس مرکز تحقیقات دارو رسانی هدفمند اعلام کرد:

بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و دیابت در اولویت مرکز تحقیقات دارو رسانی هدفمند

رییس مرکز تحقیقات دارورسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تهیه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی کارآمد، در درمان بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و ... را الویت‌های پژوهشی این مرکز برشمرد.

بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و دیابت در اولویت مرکز تحقیقات دارو رسانی هدفمند
کد خبر: 385657
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۳:۰۸:۰۶

اعتمادآنلاین| سیداحمد مهاجری، رییس مرکز تحقیقات دارو رسانی هدفمند، گفت: دراین مرکز 15عضو هیات علمی فعال هستند و عمده تمرکز فعالیت‌های تحقیقاتی اعضای مرکز بر روی فرمولاسیون و طراحی سامانه های دارورسانی جدید با آزادسازی کنترل شده قرار دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: تهیه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی کارآمد، با رهش اصلاح شده و هدفمند در درمان بیماری‌های مختلف بالاخص بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری‌های دستگاه تنفسی و تهیه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی کارآمد، با رهش اصلاح شده و هدفمند در درمان بیماریهای سیستم اعصاب مرکزی، دیابت و انواع بیماری‌های التهابی از جمله اولویت های پژوهشی این مرکز به شمار می رود.

رییس مرکز تحقیقات دارورسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد به چشم اندازهای این مرکز اشاره و خاطر نشان کرد: تولید علم و فناوری در حیطه فارماسیوتیکس و شاخه مربوط به فرمولاسیون اشکال دارویی و سامانه های نوین دارورسانی، بهبود کیفیت فرمولاسیون‌های دارویی موجود در بازار و تحقیق در زمینه تهیه سامانه های دارویی جدید با امکان تولید در کارخانه های دارویی داخل کشور از چشم اندازهای مرکز تحقیقات به شمار می رود.

مهاجری، انجام تحقیقات بنیادین و کاربردی در زمینه فرمولاسیون و تهیه سامانه های دارورسانی جدید و اصلاح کارایی اشکال دارویی موجود را یکی از رسالت های مرکز دانست و اظهار کرد: ارائه فرمولاسیونهای جدید و کارآمد دارویی با تکیه بر توان علمی اساتید و محققین دانشگاه، برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی و پژوهشی در زمینه سامانه های دارورسانی نوین و آموزش نیروی پژوهشی مجرب در زمینه تخصصی مرکز از رسالت های دیگر مرکز است.

وی به اهداف مرکز تحقیقات اشاره و خاطرنشان کرد: انجام تحقیقات بنیادین و کاربردی در زمینه فرمولاسیون سامانه های دارورسانی هدفمند شامل بیدها، میکروپارتیکلها، نانوپارتیکلها، پلتها، هیدروژلها، لیپوزومها، غشاها، scaffold ها و لنزهای دارورسان چشمی جهت تجویز از راه‌های مختلف (تزریقی، خوراکی، چشمی، موضعی و کاشتنی)، اصلاح یا ارتقای فرمولاسیونهای دارویی موجود و تربیت نیروی متخصص در مقاطع مختلف تحصیلی از طریق جذب دانشجوی Ph.D پژوهشی برخی از اهداف مرکز است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه به دیگر اهداف مرکز اشاره و بیان کرد: برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی برای عموم داروسازان و شاغلین صنعت داروسازی، هدایت، نظارت و حمایت بر اجرای طرح‌های تحقیقاتی بنیادین و کاربردی مرتبط، افزایش سالانه 15درصد مقالات ISI تا پایان سال1399، چاپ حداقل یک کتاب در قالب ترجمه یا تالیف تا پایان سال 1399، ارائه حداقل یک محصول به بازار دارویی از سوی اعضای هیات علمی مرکز و اجرای حداقل 4 طرح پژوهشی مشترک با صنایع مرتبط تا پایان سال 1399 از دیگر اهداف مرکز است.

مهاجری همچنین بیان کرد: وجود اعضای هیأت علمی توانمند در شاخه های مختلف علوم دارویی و دارورسانی، امکان استفاده از آزمایشگاه های دانشکده داروسازی و امکان همکاری و ارتباط با سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها از نقاط قوت این مرکز به شمار می رود.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رییس مرکز تحقیقات دارورسانی هدفمند همچنین به تعدادی از افتخارات مرکز و اعضای آن در چند سال اخیر اشاره و بیان کرد: قرار گرفتن مرکز تحقیقات دارورسانی هدفمند در رتبه 18 ام برترین مراکز تحقیقاتی کشور در بین 745 مرکز و رتبه چهارم در بین 37 مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، براساس تعداد مقالات و استنادات، در سال گذشته از افتخارات این مرکز است .

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها