کد خبر: 381613
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از آخرین وضعیت کولبران گم‌شده در ارتفاعات سرشیو سقز گزارش می‌دهد:

هنوز وضعیت 2 کولبر گم‌شده سقزی مشخص نیست/ مصطفایی، فعال رسانه‌ای کرد: انگار 2 کولبر دیگر در کردستان عراق هستند/ عملیات نجات کماکان ادامه دارد

روز شنبه گزارشی مبنی بر گرفتار شدن 23 کولبر در برف و کولاک ارتفاعات روستای میشیاو در بخش سرشیو شهرستان سقز دریافت شد.

هنوز وضعیت 2 کولبر گم‌شده سقزی مشخص نیست/ مصطفایی، فعال رسانه‌ای کرد: انگار 2 کولبر دیگر در کردستان عراق هستند/ عملیات نجات کماکان ادامه دارد
کد خبر: 381613
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- دیروز، شنبه 12 بهمن‌ماه، خبری مبنی بر گم شدن 23 کولبر در ارتفاعات سرشیو شهرستان سقز منتشر شد. خبری که در طول چند ساعت، بارها تغییر کرد. ابتدا مسئولان هلال‌احمر استان اعلام کردند که هر 23 نفر سالم به خانه‌هایشان برگشته‌اند؛ این خبر البته با پیدا شدن کولبری که از سرما جانش را از دست داده بود رد شد. ( بیشتر بخوانیم )

مصطفایی، فعال رسانه‌ای کرد: وقتی با خانواده‌های کولبران حرف‌ زدیم معلوم شد همه سالم به خانه برنگشته‌اند

فردین مصطفایی، فعال رسانه‌ای کرد، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین به توضیح دقیق‌تر ماجرا پرداخت و گفت: متاسفانه مسئولان هر کدام اطلاعات متفاوتی در این باره می‌دهند و از هلا‌ل‌احمر گرفته تا فرمانداری اظهارات‌شان با یکدیگر فرق دارد. همین موضوع هم سبب سردرگمی می‌شود. البته شرایط طوری است که مدام اوضاع تغییر می‌کند و هر بار خبر جدیدی می‌رسد که این هم به نگرانی‌ها دامن می‌زند. اما ما با خود خانواده‌ها حرف زدیم و مشخص شد همان ابتدا، 18 نفر از تیم 23نفره را سالم پیدا کرده‌اند.

ویدئویی از نجات کولبران گم‌شده در ارتفاعات سرشیو سقز

او ادامه داد: سه نفر دیگر بالای یک قله بودند و به خاطر برف و سرمای شدید، دسترسی به آنها با خودرو و حتی بالگرد هم امکان‌پذیر نبود. نهایتاً، حوالی ساعت 8:30 شب گذشته، نیروهای ویژه هلال‌احمر توانستند 2 نفر دیگر را هم کاملاً سالم پیدا کنند، اما متاسفانه یک نفر، یعنی عثمان فتوحی 55ساله، جانش را به خاطر سرمازدگی از دست داده است.

فردین مصطفایی

مصطفایی از احتمال یافتن 2 کولبر دیگر در آن سوی مرزها خبر داد و گفت: در حال حاضر هنوز 2 نفر پیدا نشده‌اند و به همین خاطر عملیات جست‌وجوی تیم‌های امدادی و مردمی ادامه دارد. شواهد حاکی از آن است که 2 کولبر دیگر احتمالاً در آن سمت مرز، یعنی در اقلیم کردستان، باشند. ارتباطات با مسئولان کردستان عراق هم آغاز شده، اما تا این لحظه خبر جدیدی نرسیده است. البته همه ابراز امیدواری کرده‌اند و ما هم امیدواریم 2 کولبر دیگر نیز در سلامت کامل پیدا شوند.

مزین، وکیل دادگستری: زمان و مکان کار کولبران مشخص نیست

عثمان مزین، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی، نیز در پاسخ به اینکه چرا اخبار مرتبط با وضعیت این کولبران چندین بار عوض شد به اعتمادآنلاین گفت: علت این است که کولبران عموماً بدون سروصدا می‌روند. این‌طور نیست که به همه بگویند و راهی کولبری شوند. نهایتاً چند نفر از اعضای بسیار نزدیک دوست و خانواده از محل آنها خبر دارند. از سوی دیگر، مردم محلی هم ترجیح می‌دهند موضوع را مسکوت نگه دارند تا برای کولبران خطر دیگری رخ ندهد. به همین خاطر هم هست که عملیات‌ امدادی به سرعت اجرا نمی‌شود و اخبار مربوط به کولبران همیشه با تاخیر می‌رسد.

عثمان مزین

این اظهارات در حالی مطرح شده که عملیات امداد و نجات برای یافتن 2 کولبر دیگر همچنان ادامه دارد و تنها 47 روز از مرگ فرهاد و آزاد خسروی، کولبران نوجوان مریوانی می‌گذرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها