کد خبر: 381062
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۶:۳۸:۵۰
| |

محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران:

انتشار70 درصد مقالات علمی معتبر توسط 13 دانشگاه بزرگ کشور

رئیس دانشگاه تهران گفت: هم‌اکنون حدود 70 درصد مقالات علمی معتبر کشور توسط 13 دانشگاه بزرگ منتشر و بزرگترین پژوهش‌های کاربردی نیز به صورت مشترک در این دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

انتشار70 درصد مقالات علمی معتبر توسط 13 دانشگاه بزرگ کشور
کد خبر: 381062
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۶:۳۸:۵۰

اعتمادآنلاین| محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، پنج‌شنبه 10 بهمن در در بیست و ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه شیراز، گفت: دانشگاه‌ها مرکز تفکر و تعقل هستند و سیاست‌های کلان و راهبردهای کشور در حوزه علم و فناوری برعهده دانشگاه‌های بزرگ است.

او افزود: اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور به ابتکار دانشگاه صنعتی اصفهان تشکیل می‌شود که این نشست بیست و ششمین آن است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: یکی از موفقیت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران، درخشش دانشگاه‌های کشورمان در مجامع علمی دنیا است وهرساله جایگاه دانشگاه‌های ایران در نظام‌های رتبه بندی بین‌المللی بهبود و ارتقاء می‌یابد.

نیلی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون شبکه همکاری علمی دانشگاهیان کشورمان در سراسر دنیا گسترده شده و از اساتید و دانشجویان فعال، خوش فکر و علاقه مند به خوبی استقبال می‌شود.

او ادامه داد: دانشگاه‌ها رسالت بزرگتری را برای خود قائل هستند و آن هم مشارکت در حل مسائل و مشکلات جامعه است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: تعامل مناسبی با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام گرفته و به دنبال آن هستیم که هر چه بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل چالش‌های فرا رو در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

نیلی بیان کرد: با همکاری مسئولان اجرایی صندوقی ایجاد شده که رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشگاه‌ها بیش از پیش به سوی مسائل و معضلات جامعه سوق داده شود.

او گفت: ایجاد ساختار فرآیند فعال و سازمان یافته بین تقاضاهای جامعه و توانمندی‌های دانشگاه از جمله مواردی است که در اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما دانشگاههای بزرگ کشور به نمایندگی از سایر دانشگاه‌ها با افتخار اعلام می‌کنیم که توان حل مسائل و مشکلات کشور را داریم و با هم افزایی می‌توانیم به سوی آینده‌ای روشن گام برداریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها