کد خبر: 372047
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۳۸:۴۲
| |

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد:

بازنشسته شدن بیش از 600 هزار معلم تا 7 سال آینده

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌طور تقریبی دو سوم معلمان که در حدود 602 هزار معلم می‌شود، تا هفت سال دیگر از بدنه نظام آموزش‌وپرورش خارج و بازنشسته می‌شوند.

بازنشسته شدن بیش از 600 هزار معلم تا 7 سال آینده
کد خبر: 372047
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۳۸:۴۲

اعتمادآنلاین| حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه شیب تند ریزشی کمبود تعداد معلمان در کشور را رقم زده است، اظهار کرد: بعد از سال 1390 از تعداد 400 مرکز تربیت‌معلم تعداد 302 مرکز تعطیل شد و 64 پردیس و 34 مرکز باقی ماند، در سال اول 21 هزار دانشجو در مرکز تربیت‌معلم جذب شد اما در سال 96 تعداد این دانشجویان به سه هزار نفر رسید.

وی با اشاره به پذیرش 25 هزار دانشجوی پیوسته و 24 هزار نفر ناپیوسته برحسب ماده 28 مهارتی گفت: در سال تحصیلی جاری نیز تعداد 24 هزار و 500 دانشجو معلم روزانه جذب دانشگاه فرهنگیان شد و آماده هستیم تا 30 هزار دانشجوی ناپیوسته را براساس ماده 28 مهارتی پذیرش کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر 108 هزار معلم در نظام آموزش‌وپرورش نیاز است، خاطرنشان کرد: در طول دو تا سه سال آینده از 930 هزار معلم فعال در کشور به‌طور تقریبی 300 هزار نفر از نظام آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: همچنین پیش‌بینی‌های تحرک بازنشستگی و لکه‌های جمعیتی براساس فرم 502 که استخدام معلمان را در برمی‌گیرد، نشان می‌دهد تا سال 1404 تعداد 302 هزار معلم و کادر آموزش‌وپرورش بازنشسته خواهند شد یعنی به‌طور تقریبی دو سوم معلمان تا هفت سال دیگر از بدنه نظام آموزش‌وپرورش خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق تمهیداتی اتخاذ شده تلاش می‌کنیم با تمام قوت در دانشگاه فرهنگیان پیش برویم؛ این دانشگاه حاکمیتی و مأموریت‌گرا است که فارغ‌التحصیلان آن صد در صد استخدام می‌شوند و چهار سال تحصیل دانشجو معلمان نیز جزء سوابق آن‌ها محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: از جمله اتفاقات خوبی که در راستای گسترش فعالیت دانشگاه فرهنگیان رخ داد می‌توان به ترمیم بودجه آن اشاره کرد، همچنین حضور خیران، طرح 10031 و ایجاد دو مرکز خواهران و برادران از جمله برنامه‌های ما در دانشگاه فرهنگیان است.

خنیفر در پایان با اشاره به افزایش ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: میزان جذب دانشجو معلمان در قزوین را سه برابر کردیم و در حال حاضر در حدود 1200 دانشجو معلم مشغول به تحصیل هستند بااین‌حال 220 جای خالی در این دانشگاه وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها