سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

آلودگی هوا ماموران راهور را هم به بیمارستان فرستاد/ 3 میلیون جریمه معاینه فنی برای 88 هزار خودرو در تهران/ چند راننده متخلف در کشور داریم؟

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، از ثبت سه میلیون و 200 هزار جریمه مربوط به معاینه فنی در پایتخت از ابتدای امسال تا پایان آبانماه خبر داد.

آلودگی هوا ماموران راهور را هم به بیمارستان فرستاد/ 3 میلیون جریمه معاینه فنی برای 88 هزار خودرو در تهران/ چند راننده متخلف در کشور داریم؟
کد خبر: 371768
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نخستین مرحله از جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی به نام جشنواره فراتر برگزار شد و در آن از فعالان عرصه ترافیک از جمله هنرمندان، فیلم سازان، مستندسازان، خبرنگاران، عکاسان و ... تقدیر شد.

وی ادامه داد: همچنین شماری از هنرمندان و چهره‌های شناخته شده نیز به عنوان سفیران فرهنگ ترافیک معرفی شدند.

هادیانفر در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: پلیس راهور در خصوص آلودگی هوا گزارش کاملی را به رئیس قوه قضائیه، وزیر کشور، رئیس سازمان بازرسی و هر مسئول دیگری که لازم است در مورد آلودگی هوا اطلاعات داشته باشد موضوع را نوشته و ارسال کرده است.

وی با اشاره به ماده 8 قانون هوای پاک اظهار کرد: بر اساس این قانون خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه خواهند شد که این اقدام از سوی پلیس در حال انجام است. بطوری که تنها در شهر تهران و از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سه میلیون و 200 هزار مورد اعمال قانون نداشتن معاینه فنی برای بیش از 88 هزار دستگاه وسیله نقلیه صادر شده است.

آسیب دیدگی برخی از ماموران راهور در پی آلودگی هوا

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: آلودگی هوا به روی سلامت ماموران ما نیز تاثیر گذاشته است. به طوری که در روزهای اخیر چندین تن از پرسنل ما راهی بیمارستان شدند اما با این وجود همکاران من در سراسر شهرها حضور داشته و نسبت به روانسازی و مدیریت ترافیک اقدام می‌کنند.

وی در مورد برخورد با خودروها و کامیون‌ها نیز گفت: کامیون‌هایی که در ساعت غیرمجاز وارد معابر شوند اعمال قانون شده و هم اعمال ماده 18 می‌شود. همچنین با تمام کامیون‌های آلاینده نیز برخورد خواهد شد.

هادیانفر در ادامه به اتوبوس‌های شهری نیز اشاره کرد و گفت: اتوبوس‌های گازوئیل سوز متعلق به شهرداری‌ها به ویژه در شهرداری تهران نیز باید نوسازی شوند. متاسفانه 60 درصد از این اتوبوس‌ها در سن فرسودگی هستند که شهرداری تهران باید تمهیدات لازم برای نوسازی آنها را انجام دهد.

وی در مورد برخی از مصوبات کارگروه کاهش آلودگی شهر نیز اظهار کرد: در مورد این جلسه طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا شد اما خودروهایی که 20 روز از فرصت خود را در فصل پاییز استفاده نکرده بودند می‌توانستند در شهر تردد کنند.

چند راننده متخلف در کشور داریم؟


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که بیش از 99 درصد از رانندگان قانون مدار هستند.

سردار سید کمال هادیانفر اظهار کرد: هوشمندسازی و تسهیل در تردد جزو اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است و ما این اصول را همواره جزو اقدامات اصلی خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت همراهی اقشار تاثیرگذار جامعه اظهار کرد: در سال 85 بنده جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بودم و زمانی که بنا شد تا طرح بستن کمربند ایمنی اجرا شود ما حضور فیزیکی هم داشتیم اما ابتدا نتیجه‌ای حاصل نشد تا اینکه جلساتی مشترک با مسئولان صدا و سیما، هنرمندان، کارگردانان، نویسندگان و ... برگزار کردیم و از آنان خواستیم که در فیلم‌ها، داستان‌ها و تمام تولیدات خود کمربند ایمنی را ببندند که نتایج این اقدامات امروز منجر به این شده که فرهنگ بستن کمربند ایمنی برای 99 درصد از رانندگان و شهروندان نهادینه شده است. همین امر نیز باعث شد تا تعداد کشته‌های ما از 27 هزار نفر در سال 85 به 17 هزار نفر برسد.

وی به فعالیت همیاران پلیس نیز اشاره کرد و گفت: در همان سال‌ها تصمیم گرفتیم تا ایده همیاران پلیس را نیز اجرا کنیم. امروز بسیاری از نسل همیاران پلیس خود رانندگان توانمندی شده‌اند. نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که امروز همیاران پلیس سبب کاهش 18 درصدی تصادفات و تلفات حوادث رانندگی شده‌اند.

هادیانفر با بیان اینکه 92 درصد از رانندگان در کشور ما قانونمدار هستند گفت: از سال 85 تا سال 95 طی 10 سال رانندگی در کشور ما بسیار نظام‌مند شده است و تغییرات خوبی اعمال شده است.

وی ادامه داد: ما 11 سال تصادفات را بررسی کردیم که مشخص شد در سه سال گذشته کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور و حدود 88 هزار راننده متخلف داشتیم که این آمار بسیار کم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها