کد خبر: 371573
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۴:۳۱:۱۸
| |

سردار مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

کشف 700 تن مواد مخدر در کشور/ تولید شیشه در افغانستان نگران‌کننده است

سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از کشف 700 تن مواد مخدر طی سال جاری در کشور خبر داد و گفت: با حمایت خارجی‌ها روند تولید مواد مخدر صنعتی در کشور افغانستان رشد داشته است که روند تولید شیشه افغانی بسیار زیاد شده و این موضوع جای نگرانی دارد.

کشف 700 تن مواد مخدر در کشور/ تولید شیشه در افغانستان نگران‌کننده است
کد خبر: 371573
|
۱۳۹۸/۰۹/۳۰ ۱۴:۳۱:۱۸

اعتمادآنلاین| سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه میزان معتادان متجاهر در مناطق حاشیه‌ای کشور زیاد است، گفت: برنامه‌ ویژه‌ای در این حوزه تعریف شده که نیاز به حمایت همه جانبه در بین سایر دستگاه‌های اجرایی کشور داریم.

وی با اعلام اینکه بیش از 280 میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در جهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سالانه 500 هزار نفر بر اثر مواد مخدر فوت می‌کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مخدر کشور به رشد 50 برابری مواد مخدر تولیدی در افغانستان اشاره کرد و گفت: 9 هزار تن مواد مخدر تولیدی در افغانستان به بیش از 200 هزار تن رسیده است.

مومنی خاطرنشان کرد: با حمایت خارجی‌ها روند تولید مواد مخدر صنعتی در این کشور رشد داشته است که روند تولید شیشه افغانی بسیار زیاد شده است که این موضوع جای نگرانی دارد.

4میلیون ایرانی مواد مخدر مصرف می‌کنند

وی با بیان اینکه در کشور 2میلیون 800 هزار مصرف کننده و یک میلیون 600 هزار مصرف کننده تفننی و در مجموع بیش از 4میلیون نفر مواد مخدر در کشور مصرف می‌کنند، گفت: میانگین مصرف مواد مخدر در مازندران از میانگین کشوری پائین‌تر است.

مومنی در ارتباط با وضعیت مصرف مواد مخدر در کشور، گفت: مصرف مواد مخدر در دهه 60 روند کاهشی داشته است اما در دهه 40 و 50 روند افزایشی داشتیم و بعد از دهه 70 تا 90 هم روند مصرف مواد مخدر رو به رشد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ستاد ساماندهی معتادان متجاهر، تمرکز اصلی روی پیشگیری و درمان است که باید از همه ظرفیت‌ها و نهادهای فرهنگی برای پیشگیری استفاده کنیم.

فرهنگ‌سازی برای تقویت قدرت «نه گفتن»

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه باید در دستور کار قرار گیرد و بنا داریم از همه ظرفیت‌های فرهنگی و دینی استفاده شده و به سمتی برویم که خانواده‌ها و نهادهای فرهنگ‌سازی قدرت نه گفتن را بیاموزیم.

مومنی میزان کشفیات مواد مخدر کشور در سال جاری را بیش از 700 تن اعلام کرد و گفت: روند کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته رو به رشد است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها