کد خبر: 364463
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۵:۱۹:۴۸
| |

فرجیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

کمبودهای دارویی بلافاصله پس از گزارش پیگیری می‌شوند

فرزانه فرجیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گفت: گزارش کمبودهای دارویی دریافت شده از سامانه تلفنی 190، بلافاصله توسط کارشناسان دارویی پیگیری می شوند.

کمبودهای دارویی بلافاصله پس از گزارش پیگیری می‌شوند
کد خبر: 364463
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۵:۱۹:۴۸

اعتمادآنلاین| فرزانه فرجیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با بیان اینکه معمولاً یکی از بیشترین تماس های مردم با سامانه 190 در رابطه با کمبودهای دارویی است، گفت: گزارشات دریافتی در این رابطه بلافاصله توسط کارشناسان مربوطه پیگیری و در کوتاهترین زمان ممکن بررسی و به تماس گیرنده اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه موارد کمبود دارویی معمولا مربوط به داروهای وارداتی است ادامه داد: تنها در مواردی که کمبود گزارش شده کشوری است گاهی تامین دارویی با تاخیر مواجه می شود اما در این موارد نیز بلافاصله پس از برطرف شدن مشکل، دارو تامین و به سرعت در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد.


محدثه نجاری، رییس اداره نظارت بر عرضه مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز میانگین تعداد تماس دریافتی توسط سامانه 190 را، روزانه بیش از بیست تماس تلفنی اعلام کرد و گفت: پیگیری کمبودهای دارویی بویژه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج، ارائه مشاوره دارویی، اطلاع از نحوه صحیح مصرف داروها، مشاوره درخصوص پیشگیری از بروز تداخلات دارویی، دریافت گزارش مسمومیت دارویی و راهنمایی در زمینه اقدامات اولیه در مسمومیت ها و همچنین دریافت شکایات و انتقادات مردمی از عملکرد داروخانه ها از مهمترین خدمات ارائه شده توسط سامانه 190 است.


وی در ادامه افزود: هم استانی های گرامی می توانند از شنبه تا چهارشنبه، در ساعات اداری از ساعت 7/15 الی 15:00 سوالات دارویی خود را از طریق شماره تلفن 190 با کارشناسان مربوطه درمیان بگذارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها