کد خبر: 363127
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور:

اصرار معاونت حقوقی بر ایجاد فضای امن تجمعات/ معاونت حقوقی برای اجرای منشور حقوق شهروندی رایزنی می‌کند

جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی به میزبانی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برگزار شد.

حجم ویدیو: 18.23M | مدت زمان ویدیو: 00:06:07 دانلود ویدیو
کد خبر: 363127
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پنجاه‌و‌نهمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی روز گذشته از ساعت 9 تا 12 در معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، در این نشست گفت: به موجب اصل 113 رئیس‌جمهور مسئولیت اجرای قانون اساسی را دارد و باید برای اجرای مسئولیت خودش که در فصل سوم آمده‌ است کاری انجام دهد. مصداق این عمل می‌تواند متفاوت باشد. مصداقی که آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کرد ارائه، تدوین و اجرای منشور حقوق شهروندی بوده است.

او با اشاره به انتظارات عمومی از دستگاه اجرایی گفت: وقایع روزهای اخیر توجه ما را جلب کرده است. معاونت حقوقی مصر شده مصوبه تجمع امن را در تعاملی با دیوان عدالت به انجام برساند. در این حوادث متوجه شدیم چقدر فراهم بودن شرایط برای انجام اعتراضات مسالمت‌آمیز و جلوگیری از ایجاد بخش خشونت‌آمیز آن مهم است.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور، نیز در ادامه نشست عنوان کرد: رایزنی‌های سنگینی صورت گرفته که منشور حقوق شهروندی اجرایی شود. برای رفع سوء‌برداشت‌ها از حقوق شهروندی، معاون حقوقی تلاش‌های متنوعی انجام داده، از جمله رایزنی با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه.

بیژن عباسی، یکی از معاونان پژوهش و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در این جلسه، به اقدامات معاونت حقوقی در زمینه شاخص‌های حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: بررسی شاخص‌های عدالت جنسیتی، بررسی لایحه قانون جامع انتخابات پیشنهادشده از سوی وزارت کشور، بررسی بخشنامه تعارض منافع در ادارات، راه‌اندازی شورای علمی برای اخذ مشورت و طرح ممنوعیت مداخله مقامات عمومی بر تبلیغات انتخاباتی بخشی از اقدامات معاونت بوده است.

معاونان حقوقی و پارلمانی دستگاه‌های اجرایی کشور با حضور در این نشست، به ارائه نظرات خود درباره منشور حقوق شهروندی پرداختند.

در نهایت، جنیدی به تمام انتقادات پاسخ داد و قرار شد این جلسات به طور منظم ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها