کد خبر: 362232
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۵:۰۷:۰۲
| |

داوردوست شالچی، رئیس «بنیاد جهانی حرکت انسانی»:

یک درصد دارایی اقشار ثروتمند باعث ریشه‌کن شدن فقر می‌شود

جعفر داوردوست شالچی، رئیس «بنیاد جهانی حرکت انسانی»، گفت: اگر اقشار ثروتمند جامعه یک درصد از دارایی خود را به کودکان و افراد فقیر اهدا کنند، فقر ریشه‌کن خواهد شد و این موضع ثابت شده است.

یک درصد دارایی اقشار ثروتمند باعث ریشه‌کن شدن فقر می‌شود
کد خبر: 362232
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۵:۰۷:۰۲

اعتمادآنلاین| جعفر داوردوست شالچی، رئیس «بنیاد جهانی حرکت انسانی»، در رابطه با هدف برگزاری نمایشگاه عکس «بنیاد جهانی حرکت انسانی» در محل نمایشگاه رضوان گفت: ایده اصلی این بنیاد که 10 سال پیش آغاز کردم این بود که نمی‌توانستم قبول کنم که یک درصد از جمعیت دنیا از 99 درصد دیگر پول بیشتری داشته باشند.

وی افزود: زمانی که خود بسیار پولدار شدم با خود قرار گذاشتم که تا آخرین قطره خونم با این موضوع بجنگم زیرا دنیا نباید به این شکل باشد و احساس می‌کنم که بیشترین بدبختی‌های دنیا به این دلیل است. متاسفانه دنیا به این شکل است که اگر فردی پولدار نباشد نمی‌تواند به جایگاهی برسد.

رئیس «بنیاد جهانی حرکت انسانی» بیان کرد: زمانی که در گذشته ایده خود را مطرح می‌کردم کسی به آن گوش نمی‌کرد اما زمانی که 15 میلیارد تومان در کارت خود پول داشتم همه به حرف‌های من اهمیت می‌دادند. متاسفانه دنیا به این شکل است که ابتدا باید پول داشته باشید تا بتوانید به جایگاه خوبی دست پیدا کنید.

شالچی خاطرنشان کرد: به جهت اینکه همسر بنده دانمارکی است اولین شعبه را در کپنهاگ تاسیس کردیم، در سال 2015 زلزله‌ای در نپال رخ داد به همین جهت به آنجا رفتیم و برای آنان مدرسه ساختیم و کمک‌هایی برای ساخت خانه به آنها اهدا کردیم، همچنین در افغانستان، اوگاندا و... برای کودکان بی‌سرپرست مدرسه و خانه می‌سازیم.

وی اضافه کرد: اگر اقشار ثروتمند جامعه یک درصد از دارایی خود را به کودکان و افراد فقیر اهدا کنند، فقر ریشه‌کن خواهد شد و این موضوع ثابت شده است همانگونه که در آمریکا از افراد ثروتمند دو درصد دارایی سالیانه اخذ می‌شود تا در سال یک و نیم تریلیارد پول جمع‌آوری شده را میان فقرا تقسیم کنند.

رئیس «بنیاد جهانی حرکت انسانی» گفت: دو سال گذشته خانه‌ای برای کودکان بی‌سرپرست در مشهد خریداری کردیم و برای آنان خانه و مدرسه ساخته‌ایم.

ایدئولوژی اصلی «بنیاد جهانی حرکت انسانی» از بین بردن فقر به کمک مردم است

همچنین مدیر «بنیاد جهانی حرکت انسانی» در ایران اظهار کرد: ایدئولوژی اصلی راه‌اندازی «بنیاد جهانی حرکت انسانی» توسط آقای شالچی ریشه کن کردن فقر در جامعه به کمک خود مردم است.

جواد نوروزی تصریح کرد: هدف اصلی تشکیل این بنیاد جهانی حرکت‌های انسان دوستانه و سوق دادن جامعه به سمت مهربانی، عشق و کمک به یکدیگر است .

وی افزود: این بنیاد حدود 4 سال پیش با همت آقای شالچی در دانمارک پایه گذاری شد و ایشان با تمسک به سنت خوب خیر و نیکوکاری اموال خود را وقف و این بنیاد را راه‌اندازی کردند. ایدوئولوژی اصلی ایشان ریشه کن کردن فقر در جامعه به کمک خود مردم است.

مدیر «بنیاد جهانی حرکت انسانی» در ایران بیان کرد: جامعه ایده‌آل ما جامعه‌ای فارغ از فقر و عاری از مشکلات است که در آن مردم با کمک یکدیگر مشکلات را حل می‌کنند و باید به سمتی برویم که همه با کمک یکدیگر ثروتمندان جامعه را متقاعد کنیم که یک درصد از ثروت خود را در ارتقا جامعه و ریشه‌کن کردن فقر به کار گیرند.

نوروزی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در راستای تحقق این هدف برگزار شده است و ایده اصلی این بنیاد کارهای فرهنگی است که می‌تواند بر روی افکار مردم تاثیر بگذارد. امیدوارم در طی چند سال آینده این فرآیند بین‌المللی در کشورهای مختلف برگزار شود و بتوانیم آثار هنرمندان را در کشورهای دیگر به نمایش بگذاریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها