کد خبر: 357890
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۰۹:۴۶:۲۳
| |

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

پرداخت اعتبار 1519 میلیارد تومانی دولت به دهیاری‌ها

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: هزار و 519 میلیارد تومان اعتبار در دولت های یازدهم و دوازدهم و طی سال های 1392 تا 1398 به دهیاری های سراسر کشور پرداخت شده است.

پرداخت اعتبار 1519 میلیارد تومانی دولت به دهیاری‌ها
کد خبر: 357890
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۰۹:۴۶:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ سعیدرضا جندقیان بیدگلی افزود: از سال 1382 زمان تاسیس و راه اندازی نهاد دهیاری ها در کشور تا سال 1392 در مجموع 3 هزار و 586 میلیارد تومان اعتبارات متمرکز شامل، اعتبارت ملی و استانی بین دهیاری های کشور توزیع شده است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: برای تجهیز دهیاری ها به ماشین آلات عمرانی و خدماتی از ابتدای راه اندازی نهاد دهیاری ها تا سال 1392، تعداد 12 هزار و 493 دستگاه به دهیاری ها داده شد و در دولت یازدهم و دوازدهم به تنهایی چهار هزار و 194 دستگاه اختصاص یافت که در مجموع از ابتدای تاسیس نهاد دهیاری ها تا زمان حاضر 16 هزار و 687 دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در اختیار این نهاد قرار داده شد.

در 9 هزار روستا سیستم مدیریت پسماند اجرا می شود

وی با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی زباله ها در روستا جمع آوری نمی شد، گفت: اکنون با بهره گیری از ظرفیت دهیاری های کشور جمع آوری زباله در 9 هزار روستا انجام می شود.


جندقیان بیدگلی تاکید کرد: با این حساب می توان گفت که در بیش از 85 درصد روستاهای کشور زباله ها جمع آوری می شوند که نیاز است صدا و سیما به عنوان یک الگوی موفق در سطح روستاها برنامه هایی در این زمینه تهیه و به مردم معرفی کند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: از ابتدای تاسیس نهاد دهیاری ها تا سال 1392، 6 هزار و 670 توسعه سیستم مدیریت پسماند اجرا شد و تنها از زمان تشکیل دولت یازدهم و دوازدهم 2 هزار و 330 روستا دارای سیستم پسماند شدند و در مجموع تا زمان حاضر 9 هزار روستا از این سیستم برخوردار هستند.


جندقیان بیدگلی یادآوری کرد: امروزه مدیریت پسماند یکی از دغدغه های اصلی دهیاری ها و شهرداری ها و همین طور حاکمیت است و به دلیل گسترش زندگی مصرف گرایی و تولید زیاد زباله بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص برنامه ریزی های جدی انجام شود.


معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با اشاره به ابلاغ هفت گانه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری و تغییر سبک زندگی، تصریح کرد: در تغییرات سبک زندگی، روستایی ها به سمت زندگی در شهرها می روند و شهرهای کوچک هم به سمت شهرهای بزرگ می روند و شهرهای بزرگ هم به سمت مصرف انبوه حرکت می کنند، لازمه این تغییر سبک زندگی هم تولید زیاد زباله است و مدیریت پسماند می تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل کند.


وی گفت: اگر بخواهیم به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم، باید در زمینه مدیریت پسماند برنامه ریزی و تصمیم گیری های به موقع و درست داشته باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها