محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران:

آبگرفتگی‌های تهران نتیجه کمبود زیرساخت‌های خدمات شهری است

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، گفت: در بخش سرانه های خدماتی، با کمبود جدی مواجه هستیم و متوسط سرانه های خدماتی فعلی تهران، کمتر از نصف میزان استاندارد آن است.

آبگرفتگی‌های تهران نتیجه کمبود زیرساخت‌های خدمات شهری است
کد خبر: 357018
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: ابتدا 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را گرامی می داریم. در 13 آبان 1343، امام خمینی به دلیل اعتراض به تصویب قانون ضدایرانی و تحقیرآمیز کاپیتولاسیون، به ترکیه تبعید شدند و همچنین در 13 آبان 1357، در تجمع اعتراضی نوجوانان تهرانی در دانشگاه تهران، 56 نفر که عمدتا از دانش آموزان بودند، به شهادت رسیدند که یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در سطح تهران تصریح کرد: بنابر گزارش سازمان هواشناسی نسبت به بارندگی های سال گذشته که سال پربارشی بوده بیش از یکصد درصد و نسبت به بارندگی متوسط 50 سال گذشته 250 درصد افزایش داشته است که جای شکرگزاری از درگاه الهی را دارد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: این حجم از بارندگی ها با زحمات خالصانه همکاران خدمات شهری شهرداری تهران، به ویژه پاکبانان به درون مسیل ها و مسیرهای روان آب های شهری هدایت گردید که در اینجا لازم است از این عزیزان و شهردار که در ایام تعطیل و عزاداری پایان ماه صفر، به خدمتگزاری مشغول بودند، تقدیر کنم.

هاشمی ادامه داد: مشکلاتی نیز در برخی از نقاط تهران بر اثر روان آبها ایجاد شد که عمدتا ناشی از دو مساله بود؛ مساله نخست رها کردن زباله در جوی های خیابان و مسیرهای روان آب که یکی از معضلات فرهنگی است که نیاز به فعالیت جدی رسانه ها و دستگاه های متولی فرهنگی در حوزه شهری دارد تا بخش کوچکی از شهروندان که با این رفتار موجب ایجاد مشکلات فراوان برای پاکبانان و مدیریت شهری و همچنین سایر شهروندان میشوند، رفتار خود را اصلاح کنند.

وی درباره مساله دوم نیز به کمبود ظرفیت و کافی نبودن سیستم جمع آوری روان آب های شهری اشاره و اظهار کرد: این کمبود باید با پروژه های عمرانی و تکمیل تاسیسات شهری، جبران شود و یکی از مشکلات امروز مدیریت شهری، کمبود منابع و توجه به پروژه های عمرانی و توسعه زیرساخت ها است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: ما در تهران در بخش سرانه های خدماتی، با کمبود جدی مواجه هستیم و متوسط سرانه های خدماتی فعلی تهران، کمتر از نصف میزان استاندارد آن است که البته با توجه به عدم توزیع یکسان این سرانه ها، در برخی از مناطق کمبودی وجود ندارد اما در تعدادی از مناطق کمبود بسیار شدیدی احساس می شود.

هاشمی ابراز امیدواری کرد با همت و توجه معاون شهرسازی، معاون عمرانی و معاونت خدمات شهری، برنامه مدونی برای جبران کمبود سرانه های خدماتی جهت اجرا تهیه شود و این موضوع که از سال 1386، تاکنون رها شده است به سرانجام برسد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها