کد خبر: 354007
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۵:۱۰:۰۲
| |

موتورسیکلت برقی هم گواهینامه لازم دارد

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌ها تردد می کنند، الزامی است، گفت: رانندگی با موتور سیکلت با حجم کمتر از 50 سی سی یا موتورسیکلت های برقی بدون گواهینامه خلاف مقررات است.

موتورسیکلت برقی هم گواهینامه لازم دارد
کد خبر: 354007
|
۱۳۹۸/۰۷/۳۰ ۱۵:۱۰:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ «محمدعلی زارع» به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت های برقی با حجم کمتر از 50 سی سی اشاره و بیان کرد: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند این گونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این اظهارات برخلاف قوانین و مقررات است؛ براساس قانون هر نوع وسیله نقلیه ای که در راه های عمومی تردد می کند به پلاک و گواهینامه نیاز دارند.

این مقام انتظامی ادامه داد: بعضی از موتورسیکلت ها در بنادر و باراندازها برای رفت و آمدهای کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند که به موتورهای «پاکشتی» معروف هستند که در حال حاضر نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت های مذکور و تردد در معابر اقدام می کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی تصریح کرد: براساس ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی و همچنین ماده 1 آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه ها تردد می کنند، الزامی است و استثنایی ندارد.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: طبق قوانین و مقررات یادشده مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه ای که فاقد پلاک و گواهینامه باشند، جلوگیری می کنند.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها