کد خبر: 350095
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۴:۱۷:۳۳
| |

وجود بیش از 13 هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: 13 هزار و 500 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارند که هشت هزار و 500 نفر از آنان تک جرم بوده و واجد شرایط کمک هستند.

وجود بیش از 13 هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور
کد خبر: 350095
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۸ ۱۴:۱۷:۳۳

اعتمادآنلاین| ‎ سید اسدالله جولایی در این رابطه اظهار کرد: مبلغ کل بدهی این زندانیان، دو هزار میلیارد تومان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های انجام شده توسط نمایندگی ستاد دیه آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: طی ارزیابی‌های انجام شده، ستاد دیه آذربایجان شرقی رتبه چهارم در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کشور را دارد.

جولایی در ادامه به معافیت مالیاتی خیران ستاد دیه اشاره کرد و افزود: به استناد بخشنامه و به منظور جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، 100 درصد وجوه اهدایی خیران از درآمد مشمول مالیات کسر می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت قوانین تصویب شده به همت ستاد دیه در کاهش جرایم و زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر ستاد دیه طرح بررسی، اصلاح و اجرای قانون اجباری بیمه شخص ثالث و همچنین اصلاح قانون صدور چک انجام شده که نتایج بسیار خوبی در پی داشته است.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: طرح اصلاحیه قانون مهریه و نفقه نیز با رعایت حقوق طرفین و طرح اصلاحیه در مورد حوادث کارگاهی نیز در دست بررسی هستند و در تلاش برای ایجاد اصلاحیه در این رابطه هستیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه از اجرای "پویش بخشایش حسینی، نوید آزادی" خبر داد و گفت: این پویش همزمان با راهپیمایی اربعین در راستای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد اجرا می‌شود و خیران برای مشارکت در این اقدام خداپسندانه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت 6037997599039345 یا وارد کردن کد دستوری #7777*780* در تلفن همراه مبالغ را به حساب ستاد دیه کشور واریز کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها